مدیر مخابرات منطقه کردستان:

طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات در کردستان اجرا می‌شود

«حکمت» از اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در سال‌جاری در سطح استان خبر داد و گفت: با این اقدام فیبر نوری جایگزین تجهیزات قدیمی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ - 19September 2023

طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات در کردستان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «آزاد حکمت» مدیر مخابرات منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در سال‌جاری در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام فیبر نوری جایگزین تجهیزات قدیمی می‌شود.

وی افزود: طرح نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در استان آغاز شده و در فاز نخست آن حدود 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گفته مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اجرای این طرح، امکانِ ایجاد ظرفیت سازی و افزایش مشترکان تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، در حوزه‌های تجاری و خانگی فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل‌های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل‌های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقا امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکان، را به دنبال دارد.

حکمت با اشاره به اینکه تاکنون 5 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است، گفت: در حال حاضر 20 میلیارد تومان در بخش توسعه فیبر نوری روستا‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه مخابرات دو هزار و 30 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سطح استان انجام شده و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز دو هزار و 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: اخیراً نیز به مناسبت هفته دولت 128 پروژه مخابراتی در 6 شهرستان کردستان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار