مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛

واگذاری بیش از یک هزار خط تلفن ثابت در کردستان

«حکمت» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۱۸۵ خط تلفن ثابت در استان دایر و به مشتریان واگذار شده است و تعداد مشتریان به ۵۲۳ هزار و ۱۵۰ مورد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۵۹۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴ - 12June 2023

واگذاری بیش از یک هزار خط تلفن ثابت در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «آزاد حکمت» مدیر مخابرات منطقه کردستان امروز در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ هزار و ۶۰۰ شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد و هم‌اکنون شرایط واگذاری شماره‌های جدید به متقاضیان سرویس تلفن ثابت در سطح استان فراهم است.

وی افزود: ارائه سرویس تلفن ثابت در روستاها همچون دیگر خدمات مخابراتی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری یکسان مردم از محصولات مخابراتی در اولویت کارهای مخابرات قرار دارد و در حال حاضر هزار و ۵۰۲ روستا دارای تلفن خانگی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای واگذاری خطوط جدید تلفن ثابت در استان وجود دارد گفت: متقاضیانی که درخواست ثبت نام تلفن ثابت دارند می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت در محل و یا با مراجعه به سامانه مخابرات من به آدرس https://my.tci.ir نسبت به ثبت نام تلفن ثابت اقدام کنند.

وی یادآور شد: سرویس تلفن ثابت به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین سرویس های مخابراتی از دیرباز تاکنون مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است و در راستای پاسخگویی به درخواست‌های مردم در زمینه ثبت نام و واگذاری سرویس تلفن ثابت به متقاضیان، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت در استان انجام شده است.

حکمت با تشریح مزایای فیبرنوری افزود: در حال حاضر بستر سیم مسی به دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان از جمله فاصله و هزینه بالای اجرا و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای این روند به نظر نمی‌رسد در نتیجه رویکرد جدید و اولویت شرکت مخابرات ایران توسعه و استفاده از بستر فیبر نوری است.

وی اعلام کرد: در چند سال اخیر بیش از پنج هزار و ۶۸ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است که بهره گیری از این زیرساخت، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات وابسته به این بستر را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار