یادداشت/ سمانه کمالی باغستانی

دفاع مقدس، آیینه غرور یک ملت

31 شهریور یادآور مظلومیت مردم ایران است. مردمی که در سال 59 از طریق زمین، هوا و دریا مورد تهاجم ارتش بعث عراق به سرکردگی صدام حسین ‌قرار گرفت.
کد خبر: ۶۱۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 19September 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سمانه کمالی باغستانی؛ مردم سرافراز ایران اسلامی، هشت سال جانانه و بدون کمک خارجی با ایثارگری زنان ایثارگر و مردان شیردل در مقابل ارتشی ایستاد که قدرت های بزرگ از او پشتیبانی می کردند.

به عبارت دیگر هشت سال، ارتش و سپاه به همراه نیروهای مردمی یک تنه خار چشم صدام و ایادی استکبار بودند. ملت ما در دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و وحدت و حضور در صحنه توانست در برابر حجم گسترده ای از دشمنان که از صدام و عراق حمایت می کردند بایستد و اجازه ندهد یک وجب از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند. روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی‌های راست قامتان تاریخ، پاک ترین فرزندان این ملت است.

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت و پشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است. رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، با تمام قدرت از میهن اسلامی دفاع کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون جانفشانی این ایثارگران است.

دفاع جانانه ملت قهرمان ایران در دفاع مقدس نه تنها دستاوردی برای رژیم بعثی و حامیان او نداشت بلکه از این مرز و بوم کشوری مقتدر ساخت که به عنوان کانون صدور انقلاب و بیداری اسلامی در جهان مطرح شد.

 هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پاسداشت و بازخوانی رشادت مردم ایران اسلامی است. دفاع مقدس، آیینه افتخار و غرور این ملت است.

 هفته دفاع مقدس فرصتی است که پرونده این حماسه درخشان و افتخارآمیز مورد بازخوانی قرار گیرد تا همگان بدانند که با تفکر اسلامی، انقلابی و روحیه جهادی می توان هر متجاوزی را شکست داد.

این رویداد بزرگ تاریخ، نشانه ایمان و اراده خلل ناپذیر ملت ایران است. صحنه های افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس روایت فداکاری و مجاهدت امتی است دشمن ستیز، که با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و با بهره جستن از فرامین الهی از جان و مال خود گذشتند و نهال نو رسیده انقلاب اسلامی را با نثار خون پاک خود آبیاری کردند.

پاسداری از خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آینده ساز کشور که هرگز صحنه های این دفاع مقدس را لمس نکرده اند، ضرورتی انکارناپذیر است.

با توجه به توطئه های دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشور و ایجاد حس بی اعتمادی در بین مردم به ویژه نسل جوان، بیان ایثارگری و مجاهدت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی و تبیین فرهنگ ایثار و شجاعت باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

‌پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و تکریم دلاورمردانی که خالصانه به سوی معبود خویش پرگشودند و یادگاران جنگ تحمیلی و خانواده شهدا وظیفه آحاد ملت است. دلاوری‌های رزمندگان اسلام و پشتیبانی‌های مردم سرافراز ایران اسلامی از فرزندان خود در دفاع مقدس باید برای آیندگان به میراثی ماندگار تبدیل شود. بدون شک یاد و خاطر شهیدان جنگ تحمیلی، ریشه در قلب مردم این سرزمین دارد و هرگز از حافظه تاریخ پاک نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار