معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام ۴۷۸ نفر برای ۴ کرسی مجلس در خراسان جنوبی

«طالبی» گفت: براساس آمار امسال ۴۷۸ نفر برای شرکت در انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت نام کرده‌اند که این آمار در دوره قبل ۱۲۷ نفر بوده و نشان از استقبال خوب داوطلبان دارد.
کد خبر: ۶۱۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 19September 2023

ثبت‌نام ۴۷۸ نفر برای ۴ کرسی مجلس در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سیدمحمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نشست ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خردادماه خود بر روی دو نکته مهم تقویت «ایمان و امید» در مردم تأکید داشتند که این مهم نیز در دستورکار مدیران با انعکاس درست خدمات دولت قرار دارد.

وی از آمادگی کامل استان در همه بخش‌ها برای انجام فرآیند انتخابات خبر داد و بیان داشت: براساس آمار امسال ۴۷۸ نفر برای شرکت در انتخابات دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی پیش‌ ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار در دوره قبل ۱۲۷ نفر بوده و نشان از استقبال خوب داوطلبان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تشریح کرد: تعداد 194 نفر برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، 141 نفر برای حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه، 92 نفر برای قاینات و زیرکوه و تعداد 51 نفر هم برای نهبندان و سربیشه ثبت‌نام کردند.

طالبی با اعلام اینکه به ازای هر کرسی مجلس در استان ۱۲۰ متقاضی پیش‌ ثبت‌نام انجام دادند که افزایش متقاضیان نشان دهنده رقابت خوب، جدی و سازنده است، اضافه کرد: تاکنون از ۶ دستگاه اجرایی شامل (فراجا، دادستانی، ثبت‌احوال، وزارت امورخارجه، سازمان امور اداری - استخدامی و وزارت علوم) کار صحت‌سنجی مدارک متقاضیان انتخابات مجلس دوازدهم انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ۲۷ شهریور تا روز دوم مهرماه متقاضیان انتخابات مجلس می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به هر کدام از مراجع که برایشان نقص مدارک لحاظ کرده‌اند، اقدام کنند و مراجع مربوطه باید تا روز ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از فرآیند ثبت‌نام قطعی انتخابات پاسخ اعتراضات متقاضیان نسبت به نقص مدارک را اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حداقل ۳۰ درصد انتخابات در استان الکترونیکی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: براساس نرم جمعیت، ۷۹۰ شعبه اخذ برای استان به وزارت کشور پیشنهاد شده و ۵۷ نقطه صعب‌العبور و ۸۷ نقطه فاقد پوشش تلفن همراه شناسایی شده تا برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار