در همایش «مدارس همدل» مطرح شد؛

معاون وزیر آموزش و پرورش: برنامه دشمن در جنگ نرم برای دانش آموزان/ موضوع آموزش و پروش باید به مسئله فرابخشی و کلان تبدیل شود

محمودزاده با اشاره به توان ایران در حوزه نظامی گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و ورود به میدان‌های فرهنگی و شناختی به جوانان و نوجوانان ما حمله می‌کند و باید با پشتیبانی از آموزش و پروش و تربیت نیروی بصیر در این جنگ پیروز و سربلند شویم‌.
کد خبر: ۶۱۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ - 20September 2023

معاون وزیر آموزش و پرورش: برنامه دشمن در جنگ نرم برای دانش آموزان/ موضوع تربیت و آموزش و پروش باید به مسئله فرابخشی و کلان تبدیل شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد محمودزاده» معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش شامگاه (سه‌شنبه) در همایش تجلیل از فعالان «مدارس همدل» که در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به طرح ملی ایران همدل اظهار داشت: امیدواریم کارهای شایسته‌ای برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و نیازمند در قالب این طرح صورت گیرد.

محمودزاده با بیان اینکه آموزش و پروزش به عنوان نهادی فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند، گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در آموزش و پرورش زمینه‌سازی برای رشد و تعالی امت اسلامی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه در حوزه فرهنگ، تعلیم و تربیت و آموزش وظیفه داریم، افزود:  همه ما به عنوان کسانی که در مقابل آینده کشور و تحقق اهداف نظام‌ مسئولیت داریم باید تلاش کنیم موضوع تربیت و آموزش و پروش به مسئله فرابخشی و کلان تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم باید انسان‌های مسئولیت‌پذیر، دارای اخلاق اسلامی و بصیر تربیت کنیم و همه ارکان تربیت و ذی نفعلان باید در این امر مهم و ماموریت خطیر و حساس کمک کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و خفط دستاوردها و گسترش آن بر عهده نیروی انسانی است که در مدارس تربیت پیدا می‌کنند و بستر ایران مقتدر و قوی از مدرس می‌گذرد و امروز مدارس در خط مقدم هستند.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به قدرت جمهوری اسلامی ایران دشمنان توان حمله نظامی به کشور ما را ندارند، گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و ورود به میدان‌های فرهنگی و شناختی به جوانان و نوجوانان ما حمله می‌کند و باید با پشتیبانی از آموزش و پروش و تربیت نیروی بصیر در این جنگ هم پیروز و سربلند شویم‌.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیر نباید حتی از یک دانش آموز غفلت شود، افزود: ظرفیت‌ها و پتانسیل زیادی در روستاها وجود دارد و باید مسیر برای حضور این استعدادها دنبال شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد با آموزش و پرورش افزود: بیش از ۵۵ درصد از مدارس در کشور خیرین ساخته شده است و اگر فضا را آماده باشد خیرین زیادی آماده همکاری در کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و هستند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بالای ۹۸ درصد دآنش آموزان در کلاس‌های درس حضور دارند؛ حدود ۷۰ هزار دانش‌آمو که حدود چهار درصد هستند در مدارس عام المنفعه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها