مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

رزمندگان دفاع مقدس با بصیرت تمام راه اطاعت از ولایت را برگزیدند

سرهنگ پاسدار «الهی راد» گفت: رزمندگان دفاع مقدس با بصیرت تمام و شناختی که از حوادث و اتفاقات آن زمان در کشور رخ داده بود راه خود را برگزیدند و آن راه اطاعت از ولایت و حفظ انقلاب بود.
کد خبر: ۶۱۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ - 20September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «مهدی الهی راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس پاسداشت خون همرزمان شهیدشان است اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس با بصیرت تمام و شناختی که از حوادث و اتفاقات آن زمان در کشور رخ داده بود راه خود را برگزیدند و آن راه اطاعت از ولایت و حفظ انقلاب بود.

وی افزود: امروز در این مراسم از پیشکسوتان دفاع مقدس، همسران آنان و جوانان فعال عرصه ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت تجلیل بعمل آمد. کسانی که در مسیر پر فراز و نشیب انقلاب تاکنون مردانه ایستادگی کردند و با همت خود این انقلاب و نظام را همراهی می کنند. در این مراسم زنان، مادران و دخترانی حضور دارند که نسل به نسل با پشتیبانی از ایثارگران در روز های سخت مقاومت کردند.

وی ادامه داد: ارزشهای جذاب دفاع مقدس و رخدادهایی که در راستای استقرار انقلاب اسلامی با محوریت دفاع مقدس شکل گرفته با کلید واژه‌ها و روایت‌های خلاق و هنرمندانه که به ذائقه نسل جوان است باید بیان شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم گفت: باید کاری کنیم تا سیره و سلوک و منش و روش شهیدان و ایثارگران در زندگی شخصی و حرفه‌ای الگوی بسیاری از جوانان و نوجوانان شود. تسخیر قلوب پاک نسل‌های جدید انقلاب اسلامی، فتح المبینی برای آن دسته از غافلانی است خدای ناکرده صراط مستقیم نهضت حسینی و انقلاب خمینی را گم کرده یا از آن منحرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه واژه دفاع مقدس یعنی مظهر معنویت، آرمانگرایی، مظهر تدبیر و حکمت افزود: عزت‌خواهی، نترسی، صلابت، استقلال، آزادی و حریت، ستیزه با استکبار و ظالمان، فداکاری، حماسه و ایثار راه و سیره حسینی است.  بازی های سیاسی، سیاسی کاری و سازش با دشمن، اعتماد به دشمن، معامله با دشمن با روح حرکت عاشورایی سازگاری ندارد.

این مراسم بصورت سراسری در محضر فرماندهی معظم کل قوا همزمان با مراسم کشوری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در 9 شهرستان استان خراسان شمالی برگزار و از 3 هزار پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
رزمندگان دفاع مقدس با بصیرت تمام راه اطاعت از ولایت را برگزیدند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار