نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

عنایت خاص امام رضا علیه‌السلام، ثمره مجاهدت هلال‌احمر در دهه آخر صفر/ تشکیل جمعیت امدادگران نوجوان یک ضرورت راهبردی است

آیت‌الله «‌علم‌الهدی» گفت: این یک حقیقت است که خدمت در میدان فراتر از هر کلاس درس می‌تواند برای نوجوانان تأثیرگذار باشد و به همین دلیل است که این ضرورت وجود دارد تا واحد نوجوانان جمعیت هلال‌احمر را تأسیس کنید که آثار این حرکت سازنده و بااهمیت هلال‌احمر در مشهدالرضا(ع) در نسل آینده‌ساز ایران اسلامی هم نهادینه شود.
کد خبر: ۶۱۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 20September 2023

عنایت خاص امام رضا علیه‌السلام، ثمره مجاهدت هلال‌احمر در دهه آخر صفر/ تشکیل جمعیت امدادگران نوجوان یک ضرورت راهبردی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با «محسن ذاکریان» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی و جمعی از معاونان و امدادگران فعال در امر خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۲ که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های دهه آخر صفر امسال این بود که عمده تشرف‌هایی که به مشهد الرضا (ع) صورت گرفت، در سه روز پایانی این دهه انجام شد و بر همین اساس، سنگینی بار استقبال، اسکان و پذیرایی از مهمانان امام هشتم (ع) را بر خادمان این عرصه دو چندان کرد. با این حال، حقیقت این است که هر کجا گره در کار پیش می‌آمد و متولیان امر در تکریم شایسته زائران با محدودیت امکانات مواجه می‌شدند، همه چشم امید به سوی هلال‌احمر داشتند تا با جمعیت داوطلبان جوان و بنیه مردمی خود به صحنه بیاید و روند خدمت‌رسانی را تسهیل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: تا به امروز هلال‌احمر نهاد نجات‌بخشی بود که خدمات آن در جریان سیل، زلزله و بلایای طبیعی نمود پیدا می‌کرد و آحاد مردم، امدادگران هلال‌احمر را به نقش‌آفرینی در این عرصه‌ها می‌شناختند اما خوشبختانه در سال‌های اخیر، زمینه جدیدی از خدمات هلال‌احمر در حمایت و هدایت مردم حول محور عبادت، زیارت، معنویت و توجه به خدا، نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت تعریف شده که شایسته تقدیر است.

عنایت امام هشتم (ع)، ره‌آورد خدمات هلال‌احمر

وی با بیان اینکه امروزه پیش چشم مردم، لباس هلال‌احمر نیز همچون لباس خدام آستان قدس رضوی به‌عنوان مظهر زیارت و یاد امام رضا (ع) مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اینکه بنده از نماینده ولی‌فقیه در جمعیت فداکار هلال‌احمر شنیدم که بسیاری از امدادگران و جوانان داوطلب این نهاد مقدس در دهه آخر صفر حتی دو ساعت خواب مستمر نداشتند، طبیعی است که باعث خستگی امروز شما باشد زیرا به هر ترتیب، بدن انسان ظرفیت محدودی دارد و هم‌اکنون هم که در محضر شما هستم، در چهره‌های شما این خستگی نمایان است اما بدون شک خودتان هم تصدیق می‌کنید که این خستگی با سختی‌هایی که در بحران‌ها تحمل می‌کردید، تفاوت مبنایی دارد و اگر جسم‌های شما امروز گرفتار رنج تلاش‌هایتان در دهه آخر صفر است، به همین ترتیب نشاط معنوی سرشاری هم بر جان شما تسلط دارد که روح شما را سرزنده نگه می‌دارد و قطعاً برکات این مجاهدت خود را در زندگی خواهید دید.

خدمات هلال‌احمر از جنس دلدادگی به امام هشتم (ع) بود

علم‌الهدی تصریح کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های خدمات هلال‌احمر در زمان بحران‌های طبیعی با مجاهدت‌های شبانه‌روزی در دهه آخر صفر امسال این است که تا پیش از این، مشغله شما در امدادرسانی به مردم به دلیل اقتضای شغلی و حرفه شما بود اما وقتی در حوزه زیارت به میدان آمدید، این ورود به میدان بر پایه ارادت شما به ساحت قدسی علی ابن موسی‌الرضا (ع)، باورمندی به مبانی دینی و تکلیف‌مداری است. این مصداق همان تحولی است که ریشه در تحول ماهیت شناختی هلال‌احمر دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در اربعین و هم‌چنین دهه آخر صفر امسال، در حالی که شیعیان و مؤمنین اشک می‌ریختند و در عزای حضرت سیدالشهدا (ع) و امام هشتم (ع) بر سر و سینه می‌زدند، شما مشغول خدمت‌رسانی به زائران بودید. در چنین موقعیتی است که آحاد ملت، مظهر دلدادگی زائران را در عزاداری و تجلی عشق و ارادت شما عزیزان را در برپا نگه‌داشتن این جریان شناختند و اخلاص امدادگران و جوانان جمعیت هلال‌احمر یک‌بار دیگر بر همگان اثبات شد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از جمعیت داوطلبان نوجوان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: تقاضای من از جریان مدیریتی هلال‌احمر کشور و استان این است که بر تشکیل جمعیت داوطلبان نوجوان این نهاد خدمت‌رسان متمرکز شوند زیرا میدان‌هایی که اخیراً هلال‌احمر با امکانات مادی و نیروی انسانی خود پا در آن‌ها گذاشته، همچون یک کلاس درس است و می‌تواند تعالیم انسان‎سازی را به نوجوانان و جوانان انتقال دهد. این یک حقیقت است که سازندگی فراتر از هر کلاس و درسی می‌تواند برای نوجوانان تأثیرگذار باشد و به همین دلیل است که می‌گوئیم این ضرورت وجود دارد تا واحد نوجوانان جمعیت هلال‌احمر را تأسیس کنید که آثار این حرکت سازنده و با اهمیت هلال‌احمر در مشهد الرضا (ع) در نسل آینده‌ساز ایران اسلامی هم نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار