استاندار اردبیل:

تکلیف‌مداری، مهمترین درس در فرهنگ دفاع مقدس است

«عاملی» حرکت در مسیر عزت و تکلیف‌مداری را مهمترین درس در فرهنگ دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۶۱۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ - 24September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «سید حامد عاملی»استاندار اردبیل شامگاه دیروز (شنبه) در آئین گشایش نمایشگاه رزمی و فرهنگی عملیات مسلم بن عقیل  گه در باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ایفای نقش سازنده در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی تداوم راه شهدا است.

وی به بازخوانی چرایی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخت و گفت: 31 شهریور سال 59 گسترده‌ترین جنگ علیه یک نظام نوپا و فاقد تجهیزات و نیروی انسانی حرفه‌ای آغاز شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی دشمن بعثی با پشتیبانی کشورهای مستکبر بیش از 500 تجاوز به مرزهای زمینی و هوایی ایران انجام داده بود، گفت: در جنگی که آمریکا علیه ایران به راه انداخت و 8 سال به طول انجامید حتی یک وجب از خاک کشور اشغال نشد.

وی به پاره‌کردن قرارداد الجزایر توسط صدام جلوی تلویزیون اشاره کرد و گفت: صدام به پشتوانه غرب و آمریکا با 4 لشکر زرهی و مکانیزه جنگ تحمیلی به ایران را آغاز کرد.

عاملی به دفاع همه‌جانبه مردم ایران از جای‌جای کشور از مرزهای ایران در خوزستان اشاره کرد و گفت: دشمن انتظار داشت به‌سرعت استان خوزستان را از ایران جدا کند اما ملت ایران اسلامی با اتحاد و انسجام مثال‌زدنی مانع از این کار شدند.

وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اردبیل در خرمشهر، آبادان و دزفول حماسه‌ها آفریدند. 

استاندار اردبیل جنگ 8 ساله را یادآور شد و گفت: در طول این سال‌ها ثابت شد که آمریکا تنها به قانون جنگل باور دارد و در عهد و پیمان، تعهد و قول و قرارکمترین اهمیتی نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: از نظر آمریکا تنها قانونی که در جهان وجود دارد، قانون حذف است؛ بنابراین رژیم آمریکا همواره به دنبال حذف دولت‌ها و حکومت‌ها در کشورهای مختلف به‌ویژه اروپا است که هم‌پیمان این کشور مستکبر به شمار می‌رود است.

عاملی به درس‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر عزت، تکلیف‌مداری در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی و پشتیبانی از تولید از جمله مهم‌ترین درس‌های دفاع مقدس برای جوانان در برهه فعلی است.

وی از حرکت در مسیر الهی به‌عنوان مهم‌ترین درس و باور دوران دفاع مقدس نام برد و گفت:  مسیر عزت، مسیر پیشرفت و سرافرازی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها