یادداشت/ منصور طیوری

دفاع مقدس؛ رساترین واژه در قاموس ایستادگی مردم ایران

دفاع مقدس از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی دفاع کردیم و مهاجمان و متجاوزان همه قدرت‌های مطرح آن روز بودند و دفاع مقدس نتایج گوهرباری به همراه داشت.
کد خبر: ۶۱۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰ - 26September 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - «منصور طیوری» پیشکسوت دفاع مقدس و  استاد  دانشگاه؛ هفته دفاع مقدس رساترین واژه در قاموس ایستادگی مردم است. کوردلان و خناسان شیطان صفت در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با خیال خام و محاسبه اشتباه با انداختن قلاده بر گردن صدام عفلقی، آرزوی براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی را در سر پروراندند.

آمدند که سه روزه تهران را بگیرند و نظام اسلامی را ساقط کنند. اما فقط دلاورمردان و شیرزنان خطه پهلوان پرور خرمشهر سی و پنج روز آنان را میخکوب کردند و دو هزار و ۸۸۷ روز مقاومت دلیرانه در شرایط نابرابر که سی و شش کشور در آن به رژیم بعثی کمک می‌کردند، باعث پشیمانی آنان شد و پوزه آنان به خاک مالیده شد. 

ندای ملکوتی امام خمینی (ره) چنان خروشی در ملت عزتمند ایران اسلامی به وجود آورد که نیروی‌های مردمی با کمترین امکانات و تجهیزات به مقاومتی بزرگ دست زدند و علی رغم این تهاجم گسترده خارجی و کارشکنی‌های عناصر ضد انقلاب داخلی و در رأس آن‌ها بنی صدر خائن، مردم انقلابی ایران حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند و با اتحاد و انسجام و وحدت همه گروه‌ها و اقوام و مذاهب، دفاعی مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران بی‌سابقه بود.

آن روز‌ها فاصله خاکریز‌ها تا افلاک و خدایی شدن فقط یک میدان مین بود و مردان و زنان این دیار در هشت بهار طریق آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند و باید این حماسه درست روایت شود تا کفتار صفتان آن را تحریف نکنند. رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی با تاکید ویژه همواره نسبت به فرهنگ دفاع مقدس با دغدغه‌مندی خواستار تبیین و روشن‌گری آن هستند.

پس باید گفته شود که در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی دفاع کردیم و مهاجمان و متجاوزان همه قدرت‌های مطرح آن روز بودند و مدافعان علاوه بر ارتش و سپاه همه ملت عزیز و شریف ایران بودند و دفاع مقدس نتایج گوهرباری به همراه داشت.

نتیجه این تلاش مجاهدانه حفظ تمامیت ارضی بود و اینکه ملت ایران توانایی‌های خود را کشف کرد و کشور از حملات نظامی دیگر ایمن شد و مرز فکری و معرفتی ما را گسترش داد و همچنین دفاع مقدس فرهنگ اتکا به نفس را گسترش داد و در نهایت فکر مقاومت را در کشور رشد و استحکام بخشید در واقع دفاع مقدس به گردن کشور ما حق حیات دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها