فرماندار سربیشه:

نقش زنان در دفاع مقدس با کمک نخبگان و پیشکسوتان نهادینه شود

«لکزایی» با بیان اینکه نقش حمایتی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مثال‌زدنی است، گفت: مادران و همسران شهدا با حمایت‌های فکری و اخلاقی که از رزمندگان می‌کردند آن‌ها را با روحیه قوی به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند لذا باید از نخبگان و پیشکسوتان بخواهیم به تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس بپردازند و الگوها را معرفی کنند.
کد خبر: ۶۱۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ - 25September 2023

نقش زنان در دفاع مقدس با کمک نخبگان و پیشکسوتان در جامعه نهادینه شود«محمدرضا لکزایی» فرماندار سربیشه در گفتوگو با خبرنگار دفاعپرس در بیرجند، اظهار داشت: جنگ تحمیلی هشت ساله مملو از افتخار آفرینیهای ایثارگران و رزمندگان اسلام است که با کمترین تجهیزات و امکانات و با توکل به خدا در برابر دشمن تا بن دندان مسلح که از طرف آمریکا و کشورهای غربی و استکباری حمایت میشد، ایستادند.

وی از دفاع مقدس به عنوان گنجینه افتخار آفرینی و رشادتهای کشور برای همه دورانها یاد کرد و افزود: دفاع مقدس سرشار از درس‌ها و تجربیات ارزشمند است و باید از این گنجینه گران‌بها به خوبی بهره ببریم، چراکه امروز نیازمند این هستیم رموز پیروزی و موفقیت در دفاع مقدس شناسایی و در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سربیشه تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف به دنبال ضربه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای انقلابی و اسلامی هستند باید جوانان و نسل جوان با این رشادتها و فداکاریهای ایثارگران و شهدا آشنا شوند تا از این راه بصیرت دینی و انقلابی مردم افزایش یابد.

لکزایی حفظ بصیرت و آمادگی انقلابی را ضرورت مقابله با ترفندها و فتنه انگیزیهای دشمنان ذکر کرد و گفت: در زمان فتنهها که شرایط جامعه غبارآلود میشود به طوری که انسان فاصله یک و دو متری خود را به خوبی تشخیص نمیدهد تنها بصیرت و حفظ روحیه انقلابی راهگشا است.

وی دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک دوران درخشان و ارزشمند دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد نقش آفرینی همه اقشار و اصناف در پشیبانی از جبههها بودیم که در این میان نقش زنان ویژه و بارز است.

فرماندار سربیشه با اشاره به نقش اساسی و اثرگذار مادران و همسران در دوران دفاع مقدس، متذکر شد: زنان نیز به اندازه رزمندگان در جنگ حضور داشتند ولی نوع حضورشان متفاوت بود زنان نقش دفاعی، حمایتی، درمانی، تربیتی و تبلیغی در جبهه‌های جنگ داشتند.

لکزایی با بیان اینکه نقش حمایتی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مثال‌زدنی است، گفت: مادران و همسران شهدا با حمایت‌های فکری و اخلاقی که از رزمندگان می‌کردند آن‌ها را با روحیه قوی به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند لذا باید از نخبگان و پیشکسوتان بخواهیم به تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس بپردازند و الگوها را معرفی کنند.

وی شهدای مدافع حرم و امنیت را از رویشهای انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر بانوان در دوران دفاع مقدس پشتیبان رزمندگان بودند، امروز نیز باید در عرصه حضور داشته باشند و اجازه ندهند که دشمن از حربه «زن، زندگی، آزادی» در جهت اهداف شوم خود استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار