مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مازندران:

بسیج در دوران دفاع مقدس هویت خود را به دست آورد

سرهنگ پاسدار «سلامی» با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس هویت و جایگاه اصلی خودش را کشب کرد، گفت: امروز بسیج باید مأموریت‌های خود را با ارزش‌های دفاع مقدس گره بزند و این پیوند راه برون رفت از مشکلات خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ - 25September 2023

بسیج در دوران دفاع مقدس هویت خود را به دست آوردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران امروز در نشست با «شهرام نوری» مسئول سازمان بسیج اقشار و متخصصین سپاه کربلا و مدیران اقشاری بسیج با اشاره به جایگاه باعظمت بسیج اظهار داشت: فعالیت‌ها در مجموعه بسیج هر روز راهبردی‌تر و تخصصی‌تر دنبال می‌شود و سند راهبردی بسیج، هیئت‌های اندیشه ورز و هم افزایی بسیج اقشار موضوعاتی است که در بسیج مسیر تکاملی را با توجه به نیاز‌های جامعه طی کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدا و بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در قیام سیدالشهدا (ع) دارد و معجزه اسلام در قرن حاضر است، افزود: اسلام با انقلاب اسلامی در متن زندگی مردم قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار سلامی ادامه داد: دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود و بسیاری از ارزش‌های انقلابی در دفاع مقدس شکل گرفت و تثبیت شد.

این مسئول با بیان اینکه جهت‌گیری نظام و انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت، اذعان داشت: بسیاری از ظرفیت‌های بزرگ و نیرو‌های انقلابی در دفاع مقدس ساخته شدند و مدیریت ارکان نظام را در دست گرفتند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه روحیه جهادی، انقلابی و معنویت در دفاع مقدس از جایگاه خاصی برخوردار بود، تصریح کرد: جایگاه ایمان، توسل به ائمه و توکل به خدا از عوامل مهم پیروزی در جنگ بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه روحیه حماسی، معنویت و توسل به ائمه و حضور آحاد ملت ایران در دفاع مقدس، دفاع مقدس ما را از جنگ‌های دنیا متفاوت کرد، گفت: جوانان ما در دفاع مقدس، مسیر پرورش یافتن در مسیر الهی و معنوی را دنبال کردند و روحیه انقلابی‌شان پرورش یافت.

این مسئول با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس گفت: مردم از خطوط مقدم جبهه‌ها و اعزام و پشتیبانی از جنگ در پایگاه‌های مقاومت بسیج نقش آفرینی کردند و امروز نیز پایگاه‌های بسیج باید مرکز نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس هویت و جایگاه واقعی خود را کسب کرد، اذعان داشت: امروز بسیج باید مأموریت‌های خود را با ارزش‌های دفاع مقدس گره بزند و این پیوند راه برون رفت از مشکلات خواهد بود.

سرهنگ پاسدار سلامی ادامه داد: امروز ظرفیت عظیم مردم انقلابی با تشکیل بسیج شکل گرفت و بسیجی در وسط میدان انقلاب و مجاهدت گره‌ها را باز می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران رمز موفقیت در دفاع مقدس را اخلاص، توکل، بصیرت، مردمی بودن و معنویت دانست و تأکید کرد: امروز این ویژگی‌ها باید در بسیج تقویت شود و جایگاه رفیع و باعظمت بسیج حفظ شود.

وی بر لزوم فضاسازی فرهنگی تبلیغی در بخش‌های مختلف جامعه و زنده نگه داشتن شعائر انقلاب و ارزش‌های انقلابی تأکید کرد و گفت: مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت هویت و شناسنامه ماست و باید زنده نگه داشته شود.

این مسئول با بیان اینکه هر تابلوی دفاع مقدس برای انقلاب بصیرت می‌آورد و نورایت و معنویت می‌بخشد، بر لزوم توجه به تغذیه فرهنگی بصیرتی در جامعه تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های بسیج اقشار در یادمان‌های شهدای گمنام سراسر استان مازندران مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه حضور بسیجیان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران باعث تقویت برنامه‌های بسیج است، خاطرنشان کرد: تکریم از رزمندگان بسیج اقشار، تهیه مصاحبه تاریخ شفاهی، جاپ و تدوین کتاب خاطرات رزمندگان در بسیج اقشار باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران از تدوین کتاب نقش بسیج اقشار در دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: اقشار بسیج از ظرفیت‌های مهم در دفاع مقدس هستند و از هر رزمنده باید یک کتاب داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار