ارمنستان: به حمایت شرکای خود از جمله ایران متکی هستیم

رئیس پارلمان ارمنستان در گفت‌و‌گوی تلویزیونی به لزوم حمایت ایران و سایر کشور‌ها از ارمنستان در بحبوحه تنش با جمهوری آذربایجان اشاره کرد.
کد خبر: ۶۱۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ - 25September 2023

ارمنستان: به حمایت شرکای خود از جمله ایران متکی هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان روز شنبه در گفت‌و‌گوی تلویزیونی به نیاز به حمایت متحدان از ارمنستان در بحبوحه تنش این کشور با باکو اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، سیمونیان در بخشی از این مصاحبه بر اتکای ارمنستان به شرکای خود از جمله ایران، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تاکید کرد.

سیمونیان در مورد قرارداد روسیه با جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد که جمهوری آذربایجان اقداماتی انجام داده است که قبلاً غیرقابل تصور بود، مانند کشتار روس‌ها و کمک به اوکراین. این اقدامات پیامد‌هایی داشت که برای منطقه مساعد نبود.

این در حالی است که سخنگوی کرملین تصریح کرد که روسیه همچنان ارمنستان را متحد خود می‌داند و به گفتگو با این کشور در سطوح مختلف ادامه خواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران با اشاره به تحولات اخیر در خصوص قره‌باغ کوهستانی گفت که ایروان همچنان متحد مسکو باقی خواهد ماند و این‌که روسیه به گفتگو با مقام‌های ارمنی در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.

پسکوف در این خصوص گفت: «فدراسیون روسیه به گفتگو با مقام‌های ارمنستان از جمله (نیکول) پاشینیان (نخست‌وزیر ارمنستان) اامه می‌دهد، اما همچنان به شدت با تلاش‌ها برای مقصر جلوه دادن حافظان صلح روسیه مخالف است».

رئیس پارلمان ارمنستان در ادامه گفت: «اسرای ما هنوز برنگشته‌اند بعد از جنگ با جمهوری آذربایجان (نبرد دوم قره باغ) دستکم سه سال همه کار‌ها را انجام دادیم، اما این سازوکار جواب نمی‌دهد. تا کی باید صبر کنیم؟»

سیمونیان به تمرکز نیرو‌های جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان پرداخت و اظهار داشت که تنش‌ها در حال کاهش است نیرو‌های جمهوری آذربایجان در حال عقب نشینی هستند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز روز شنبه در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز از وضعیت مناسبت‌تر برای صلح با ارمنستان پس از موفقیت اخیر در قره باغ سخن گفت.

به گزارش منابع خبری، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز در شهر «باکو» اظهار داشت، اینک شرایط برای صلح با ارمنستان مطبوب‌تراست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار