مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی:

روحانیون پرچمدار حرکت‌های انقلابی و مبارزاتی در دفاع مقدس بودند

حجت‌الاسلام «پرهیزگار» گفت: روحانیون پرچمدار حرکت‌های انقلابی و مبارزاتی در دفاع مقدس بوده و همواره به علت حضور روحانیون نقشه‌های منافقین در اوایل انقلاب نقش در آب شد.
کد خبر: ۶۱۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 26September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، دومین جلسه کمیته روحانیت با حضور اعضای کمیته روحانیت و نماینده دستگاه‌های فرهنگی امروز (سه شنبه) با محوریت شب خاطره، نشست بصیرتی، یادواره شهدای محله در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «احمد پرهیزگار» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خراسان شمالی در این جلسه اظهار داشت: روحانیون پرچم دار حرکت های انقلابی و مبارزاتی در دفاع مقدس بوده و همواره به علت حضور روحانیون نقشه های منافقین در اوایل انقلاب نقش در آب شد. روحانیون و جامعه روحانیت در همه صحنه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و در این میان روحانیون اوج شکوفایی و بالندگی بودند و نقش این قشر نباید از اذعان عموم مردم دور باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده روحانیون و علما در جبهه‌های جنگ که دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند، گفت: این حضور گسترده، جنگ روانی دشمنان اسلام و انقلاب که روحانیون را هدف قرار داده بودند، خنثی می‌کرد و ما امروز وظیفه داریم با راه‌اندازی نهضت هر روحانی یک کتاب و جمع‌آوری خاطرت شفاهی و اسناد و مدارک آنها خاطرات روحانیون را جمع آوری و تدوین کنیم.

دیدار با خانواده‌ شهدای روحانی و طلاب، غبارروبی مزار شهدا، کارگاه‌ها و نشست‌های بصیرتی، تجمع روحانیون با محوریت دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این کمیته در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار