در سالروز شهادت امام هشتم؛

حضور 3 میلیونی عزاداران در حرم رضوی

زائران شیعه و اهل تسنن از نقاط مختلف کشور خود را به حرم رضوی رسانده، و در حال عزاداری در حرم منور رضوی هستند.
کد خبر: ۶۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 12December 2015

حضور 3 میلیونی عزاداران در حرم رضوی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مشهدالرضا در سالروز شهادت امام رضا(ع)  میزبان عاشقان و عزادارن آن همام  است.

زائران شیعه و اهل تسنن از نقاط مختلف  کشور خود را به حرم رضوی رسانده، و در حال عزاداری در حرم منور رضوی هستند؛ در حال حاضر براساس آخرین آمارها، حدود 250هزار زائر پیاده خود را به مشهد مقدس رساندهاند.

صحن و رواقهای حرم منور شاهد حضور هیئتهای متعدد عزاداری است که از سراسر ایران به حرم رضوی آمدهاند؛ مطابق آمارها و طبق سنت هرساله در حال حاضر بیش از 3هزار هیئت مذهبی در حرم رضوی حضور دارند.

حضور خیل گسترده عاشقان سبب شده است خیابانهای منتهی به حرم رضوی با ترافیک سنگین اما در عین حال روانی مواجه شود.

دستههای متعدد عزاداری بهسمت حرم منور رضوی در حال حرکت هستند و همین مسئله حرکت زائران را با کندی مواجه کرده است.

نکته دیگر میان هیئتهای عزاداری امسال این است که تعدد گروههای اهل سنت نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است و جمعیت زیادی از اهل سنت بهویژه از استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و شهرستانهای تلفیقی خراسان رضوی در این مراسم حاضر هستند.

در حال حاضر براساس آمارهای غیررسمی بیش از سهمیلیون زائر در مشهد مقدس حاضر هستند و تعداد این زائران بنا بر پیشبینیهای قبلی به مرز 3.5میلیون نفر نیز میرسد.

پوشش خبری زنده تلویزیون در آخرین روز ماه صفر

مراسم امروز حرم رضوی از شبکه یک، دو، شبکه سه، تهران، جام جم، قرآن و سایر شبکههای استانی از سراسر کشور پخش زنده میشود. شبکههای برونمرزی الکوثر، سحر، پرس تیوی و العالم نیز حال و هوای بارگاه منور رضوی انتقال میدهند.

شبکههای رادیویی اربعین، معارف، ایران، قرآن و شبکههای اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی همچون الاهواز، ثامن، کربلا، هدهد فارسی، هدهد عربی، الولایه، المعارف، الغدیر، انفور ترکیه، الاشراف و تمدن نیز برنامههای این ایام حرم مطهر رضوی را منعکس میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار