پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس مطرح کرد؛

فعالیت ۹۰۰ نفر در حوزه کمیته فرهنگی دفاع مقدس

غلامی گفت: در حوزه کمیته فرهنگی و تبلیغات دوران دفاع مقدس ۹۰۰ نفر فعالیت گسترده داشتند.
کد خبر: ۶۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 26September 2023

فعالیت ۹۰۰ نفر در حوزه کمیته فرهنگی دفاع مقدس

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، «اسماعیل غلامی» پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) در نشست رسانه‌ای یادواره شهید محمدمهدی ثامنی که با میزبانی دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: در دهه ۶۰ تا سال ۶۷ تنها دو شبکه تلویزیون فعال بودند و اخبار استان مرکزی هم جزء اخبار استان‌ها بود و اخبار استان قم، تهران و مرکزی به صورت مشترک پخش می‌شد.

وی افزود: در آن برهه زمانی یک شبکه رادیو داشتیم و روزنامه اطلاعات، کیهان، آیندگان، جمهوری اسلامی و بعد‌ها روزنامه رسالت منتشر می‌شد.

پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس، بحث دیوار نگاری، دیوار نویسی، تابلو‌های شهری و بین شهری مطرح بود که به صورت شب نما از آن استفاده می‌شد.

غلامی ادامه داد: نشریه پیام انقلاب، نوجوانان امید انقلاب، کودکان و نوجوانان نهال انقلاب منتشر می‌شد و یک شبکه رادیو نیز فعال بود و خبرگزاری فارس نیز که اکنون با عنوان خبرگزاری ایرنا مطرح است، فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره فعالیت ۹۰۰ فعال در حوزه کمیته فرهنگی گفت: در حوزه مداحی ۴۲ نفر، مسئولان تبلیغات هفت نفر، رسانه ۱۲ نفر، مسئولان عقیدتی ۶ نفر، تبلیغات در یگان‌های رزم ۹ نفر، هنرمند ۲۸ نفر. قاری و مربی ۲۰ نفر، در حوزه طلاب ۹۲ نفر و در مجموع ۴۰۰ نفر به شهادت رسیدند و در حوزه تبلیغات نیز از پایان جنگ تاکنون ۵۵ نفر فوت کردند.

پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: دو گروه رادیو سپاه و گروه رادیو جهاد نیز تأسیس شد و هفته‌ای یک بار نیز یک برنامه در رادیو پخش می‌شد.

غلامی با بیان اینکه اکنون ۱۶۴ نفر از مسئولان تبلیغات زنده هستند، گفت: ۸۵ هزار نفر از استان مرکزی به جبهه رفتند و فعالیت‌های فرهنگی هنری و تبلیغی انجام دادند.

وی تصریح کرد: نشریه پیام انقلاب نیز به صورت هفتگی چاپ می‌شد و در مجموع با تشکیل سپاه در اول انقلاب سه شهید مؤثر در حوزه تبلیغات؛ محمد مهدی ثامنی، شهید رحیم آنجفی و زراستوند در خروج عناصری که در خط انقلاب نبودند، نقش برجسته‌ای داشتند.

پیشکسوت و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: اولین شهید خبرنگار در سطح کشور شهید شاملو از استان مرکزی، اولین روابط عمومی شهید در کشور محمدمهدی ثامنی و اولین شهید عکاس منصور میرزایی می باشند.

غلامی خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات حدود یک تیپ عناصر فرهنگی در حوزه دفاع مقدس فعالیت داشتند که ۴۰۰ نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند.

وی گفت: این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که همه بار تبلیغات روی سپاه و جهاد بود و تبلیغات جبهه و جنگ زیر نظر شورای عالی دفاع فعالیت می کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار