معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران:

گرفتن «اروند رود»، «خوزستان» و «نابودی انقلاب» سه هدف اصلی دشمن در جنگ تحمیلی بود

سردار «تولایی» با تأکید بر اینکه دشمن سه هدف از حمله به ایران را دنبال می‌کرد به تشریح این اهداف پرداخت و گفت: هدف اول گرفتن اروندرود، هدف دوم گرفتن خوزستان و هدف سوم از بین بردن انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۶۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ - 27September 2023

گرفتن «اروند رود»، «خوزستان» و «نابودی انقلاب» سه هدف اصلی دشمن در جنگ تحمیلی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمدحسن تولایی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب اسلامی در حسینیه سردار شهید «سلیمانی» قاین، اظهار داشت: جنگ دو نوع است یکی جنگ الهی است که نام دفاع مقدس می‌گیرد و الهی است و دفاع از مرز و بوم در آن مطرح است.

وی با بیان اینکه نوع دوم جنگ طاغوتی است که برای کشور گشایی، ظلم و تعدی انجام می‌گیرد، بیان داشت: یک طرف یک ملت مظلوم انقلاب کرده و می‌خواهد از طاغوت مستقل باشد که دو بلوک شرق و غرب بر او سیطره نداشته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین کرد: ملت ایران با شعار «نه شرقی نه غربی» می‌خواست مستقل باشد و آمریکا چون یک کشور مستقل را در مقابل خودشان می‌دیدند و آن را خطری در مقابل ابرقدرتی شان می‌دانستند به دشمنی با انقلاب اسلامی ایران برخاستند و جنگ را بر علیه ایران به راه انداختند.

سردار تولایی افزود: در ۱۴ خرداد ۱۳۵۹ چند ماه قبل از جنگ در کنفرانس کشورهای اسلامی خاندان آل‌سعود یک هدیه به «صدام حسین» به طور کاملا خصوصی می‌دهد که یک برآورد اطلاعاتی از درون ایران که آمده بود اقتصاد ایران فروپاشیده است و وضعیت چاپ پول در بانک مرکزی ایران به هم ریخته است و اعتصابات و برکناری‌ها باعث ضعف اقتصاد ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه در هدیه عربستان آمده بود؛ ایران ارتش مجهز ندارد و از لحاظ سیاسی هم دچار انزوا قرار گرفته است و بنابراین با یک تلنگر از هم فرو خواهد پاشید، متذکر شد: دشمن فکر می‌کرد در یک تفریح نظامی می‌تواند ایران را گرفته و انقلاب را از بین ببرد و فکر می‌کردند روز اول شروع جنگ در مرز ایران و روز دوم در تهران خواهند بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه دشمن سه هدف از حمله به ایران را دنبال می‌کرد به تشریح این اهداف پرداخت و افزود: هدف اول گرفتن اروندرود، هدف دوم گرفتن خوزستان و هدف سوم از بین بردن انقلاب اسلامی بود.

سردار تولایی عنوان کرد: سه سال پیش وزیر دفاع آمریکا در جمع مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همراهش می‌گوید؛ «امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا بتوانیم یک قدرت بازدارندگی در مقابل ایران پیدا کنیم».

وی در پایان با اشاره به شکست‌های پی در پی دشمنان در دوران دفاع مقدس و شراط کنونی، گفت: چرا امسال نتوانستند اغتشاشگران را به میدان آورند و چرا آمریکا نمی‌تواند یک تیر به سمت ایران شلیک کند؛ این شکست‌ها غیر از کمک لایزال الهی چیز دیگری نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها