با حضور استاندار هرمزگان؛

همایش هفته وحدت در شهرستان قشم برگزار شد

با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از علمای شیعه و سنی و مردم شهر قشم، همایش بزرگ هفته وحدت در سالن همایش‌های بندر لافت برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ - 28September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، امروز همزمان با 12 ربیع الاول و آغاز هفته وحدت با حضور «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمين «سید محمدحسن ابوترابی» امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از علمای شیعه و سنی، مسئولان و مردم شهرستان قشم همایش بزرگ هفته وحدت در بندر لافت این شهرستان برگزار شد.

استاندار هرمزگان در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیقی بود در خدمت مردم شریف شهرستان قشم باشیم و در همایش بزرگ وحدت شرکت کنیم.

دوستی افزود: شخصیت حضرت رسول اکرم (ص) محور است و امیدوارم با تاسی به سیره نبوی و سبک زندگی ایشان، پیرو واقعی دین مبین اسلام باشیم.

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه از آغاز هفته وحدت جشن‌ها و همایش‌های خوبی در حوزه وحدت در استان با حضور علما، اندیشمندان و مردم اهل سنت و تشیع برگزار شده و نمودی از وحدت بی نظیر مذاهب اسلامی در استان به نمایش در آمد.

وی تصریح کرد: مسلمانان اشتراکات زیادی از جمله پیامبر، قرآن و قبله مشترک دارند و باید تاکید اساسی بر همین اشتراکات باشد، تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر تقویت و گسترش وحدت بوده است.

استاندار هرمزگان گفت: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی هستند اما به وحدت می‌توان مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور هم با اتخاذ سیاست درست برقراری ارتباط با همسایگان و کشورهای اسلامی راه نفوذ جبهه کفر و سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان را مسدود کرده و بر گسترش ارتباطات میان کشورهای اسلامی در زمینه اقتصادی، تجاری، امنیتی و اجتماعی نیز تاکید داریم.

در این همایش از جمعی از علمای شیعه و سنی که در راستای وحدت اقدامات موثر انجام داده بودند تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار