امام جمعه زیرکوه:

تمسک به سنت و سیره پیامبر(ص) راه نجات بشر است/ مسلمانان هوشیار باشند

حجت‌الاسلام «صباغیان» با تأکید بر اینکه سیره پیامبر(ص) و اندیشه محوری امامین انقلاب وحدت است، گفت: آنچه پیامبر(ص) آورد یک جریان متعالی و انسان‌ساز بود و تنها راه برون‌رفت بشر از مفاسد فراگیر بشری در جامعه کنونی چنگ زدن به سیره نبوی، قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) است.
کد خبر: ۶۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ - 29September 2023

تمسک به سنت و سیره پیامبر(ص) راه نجات بشر است/ مسلمانان هوشیار باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه زیرکوه امروز(جمعه) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته، ضمن توصیه به تقوای الهی به بیان هشدارهای الهی در قرآن در مورد شیطان پرداخت و اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است؛ «شیطان دشمن آشکاری است و از چهار سو بر ایمان شما حمله می‌کند مواظب باشید در دام وسوسه‌های وی نیفتید».

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که کمر شیطان را می‌شکنند نماز است، بیان داشت: نماز جمعه آنقدر مهم است که امام صادق(ع) فرمودند؛ «قدمی نیست که به سوی نماز جمعه بردارد مگر اینکه خدا بدنش را بر آتش جهنم حرام می‌کند».

امام جمعه زیرکوه در ادامه به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته پرداخت و تبیین کرد: ولادت نبی مکرم اسلام(ص) را در پیش داریم که اخلاق، رحمت و رأفت از ویژگی‌های پیامبر(ص) است و ما باید بیشتر آن حضرت را به جهان بشناسانیم.

حجت‌الاسلام صباغیان اضافه کرد: خداوند آن حضرت را نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان معرفی می‌کند و به همین دلیل است روز ولادت آن حضرت روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه سیره پیامبر(ص) و اندیشه محوری امامین انقلاب وحدت است، افزود: آنچه پیامبر(ص) آورد یک جریان متعالی و انسان‌ساز بود و تنها راه برون‌رفت بشر از مفاسد فراگیر بشری در جامعه کنونی چنگ زدن به سیره نبوی، قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) است.

امام جمعه زیرکوه متذکر شد: باید مسلمانان هوشیار باشند و نگذارند وحدت مسلمانان با توطئه‌های استکبار جهانی و اسرائیل خبیث صدمه ببیند و اگر همه مسلمانان حول مشترکاتشان جمع شوند هیچ دشمنی هیچ غلطی نخواهد توانست کند.

حجت‌الاسلام صباغیان از اجرای برنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و مردمی طی هفته دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس و سیره عملی و فکری مدافعان و رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس باید تبیین و به نسل جدید منتقل شود.

وی روز آتش‌نشانی، روز سالمندان، روز نیروی انتظامی ر از مناسبت‌های پیش رو ذکر و خاطرنشان کرد: از عموم مردم خواستاریم تا در جشن عاطفه‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند تا بتوانند گرهی از مشکلات نیازمندی باز نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها