امام جمعه موقت بیرجند:

شناخت دشمن؛ یکی از ابعاد ولایت‌مداری/ جمهوری اسلامی در عمل وحدت را به نمایش گذاشته است

حجت‌الاسلام «رحیم‌آبادی» گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که زیر پرچم اسلام در عمل وحدت اسلامی به نمایش گذاشته‌ شده است و به برکت انقلاب اسلامی صرف نظر از مسئله مذهب، هر جا ندای مظلومی را می‌شنویم به یاری مظلومان می‌شتابیم.
کد خبر: ۶۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 29September 2023

جمهوری اسلامی در عمل وحدت را به نمایش گذاشته است/ شناخت دشمن؛ یکی از ابعاد ولایت‌مداریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» امام جمعه موقت بیرجند امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته، اظهار داشت: دغدغه اهل بیت عصمت و طهارت در طول سنوات عمر مبارکشان این بوده که در بسیاری از اوقات مشتری این مسئله را پیدا نمی‌کردند لذا احادیث متعددی را در فروعات مسائل اسلامی داریم اما اساس جریان حاکمیت را گاهی فقط می‌توانستند به خواص بگویند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها از نقصان و کمبود رنج می‌بریم و در همه ابعاد زندگی دنبال کمال و رفع این نقایص هستیم، بیان داشت: انسان باید خداشناس باشد و نقشه زندگی و سعادتمندی انسان در قرآن مشخص شده‌ و زمانی که انسان علاقه‌مند به قرآن و خداوند متعال شود، سعادت دنیا و آخرت او رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: ارزش حقیقی انسان‌ها به داشتن تقوا و اخلاق حسنه اسلامی است و از طریق معرفت دینی می‌توانیم پیرو ولایت فقیه باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که همه توجه به سوی امام زمان(عج) باشد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی یکی از ابعاد ولایت‌مداری را شناخت دشمن و روش‌های دشمنی و مقابله عملی با آنان دانست و تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به عبور کشور از گردنه‌ها و مسیرهای سخت در حرکت به سمت قله‌ها اشاره فرمودند و گفتند؛ «ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

وی بر ضرورت توجه عینی و عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و بیان داشت: امروز ایشان تأکید دارند که روز کار و تلاش است و نباید ناامید باشیم پس همه ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی به ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت اشاره کرد و گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که زیر پرچم اسلام در عمل وحدت اسلامی به نمایش گذاشته‌ شده است و به برکت انقلاب اسلامی صرف نظر از مسئله مذهب، هر جا ندای مظلومی را می‌شنویم به یاری مظلومان می‌شتابیم که در رأس آن جبهه مقاومت اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: امروز مقاومت اسلامی، نفس‌های به خرخره افتاده استکبار جهانی را به شمارش انداخته است تا در نهایت قطع شود و این مهم به یمن وحدت عملی و حقیقی است که به تبعت از پیامبر گرامی اسلام(ص) مسیر را باز کرده و ادامه می‌دهیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تأکید بر اینکه باید تبعیت کامل و عملی از پیامبر اکرم(ص) به خصوص در مسئله وحدت داشته باشیم، گفت: نیاز است که حقوق بین انسان‌ها رعایت شود، ارادت عملی به همنوعان و هم‌کیشان ضروری است و باید نسبت به آنان انصاف و ایثار داشته باشیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار