امام جمعه قصرشیرین:

تقویت وحدت در جامعه وظیفه تمام اقشار است

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: همه ما وظیفه داریم با الگو پذیری از پیامبر اعظم (ص) به عنوان محور وحدت و رحمت برای مسلمانان برای تقویت و حفظ وحدت در جامعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۶۱۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ - 29September 2023

امام جمعه قصرشیرین: تقویت وحدت در جامعه وظیفه تمام اقشار استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و بزرگداشت هفته وحدت، اظهار داشت: ما مسلمانان باید چهره‌ پیامبر اسلام (ص) را برای عالم روشن کنیم و بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش ها و شیوه‌های فرهنگی و هنری پیچیده‌ خود، چهره‌ ایشان را در اذهان مردمِ بی‌خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانان هنرمندانه، مطلع به شیوه‌های گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: همه ما وظیفه داریم با الگو پذیری از پیامبر اعظم (ص) به عنوان محور وحدت و رحمت برای مسلمانان برای تقویت و حفظ وحدت در جامعه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: با اندکی تأمل در اقتضائات عصر کنونی و زمان و صدور فتوای رهبر معظم انقلاب درباره فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین به‌خوبی می‌توان دریافت که شرایط زمانه ما، تا چه میزان با زمانه ولایت امام صادق (ع) شباهت دارد و هرگونه جهادی نیازمند مجاهد خودش است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: همان‌طورکه عرصه جنگ سخت و جهاد نظامی، رزمنده‌ای می‌خواهد که بتواند با سلاح و خمپاره و توپ بجنگد سایر عرصه‌های جنگ هم همین ویژگی را دارد و از اقتضائات مهم این همسانی در ضرورت جهاد تبیین، وجود مجاهدانِ مختص این عرصه از جهاد است از این رو یکی از مهم‌ترین اقدام های امام صادق (ع) تربیت مجاهدان عرصه ی جهاد تبیین بود.

وی ادامه داد: ابعاد زیست انسانی در منظومه ولایت غایت خلقت انسان، خلافة الله و متخلق و متّصف‌شدن انسان به اوصاف الهی است و بدون لحاظ این غایت، انسان، دیگر انسان حقیقی نیست و نه تنها تفاوتی با حیوان نخواهد داشت بلکه در انحطاطی پست‌تر خواهد افتاد. با این وصف، غایت اصل نبوت و امامت هم کشف می‌شود و باید گفت هدف و مأموریت اصلی انبیاء و ائمه علیهم السلام، تحقق‌بخشیدن به همین زیست انسانی است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: توجه به قرآن، ولایت‌مداری، ترک گناه، عمل شایسته و اخلاق بایسته، رسیـدگی به خانواده و خدمت به مردم‌ از توصیه های انبیا و اولیا الهی حول محور حقیقت است.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جنگ جهانی علیه نهاد خانواده با اشاره به فرازی از سخنان رییس جمهور در سازمان ملل در اتحادیه اروپا، کشورهای مجارستان و لهستان، صرفاً به اتهام عدم پذیرش الگوواره‌های دستوری پارلمان اروپا در خصوص پذیرش سبک زندگی همجنس‌گرایان و دیگر گروه‌های منحرف جنسی، از دریافت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا محروم می‌شوند و حتی طبق شواهد و مستندات موجود، کشورهای مسلمان نیز از سوی برخی نهادهای سازمان ملل متحد بابت به رسمیت شناختن حقوق گروه‌های منحرف جنسی و لزوم عدم جلوگیری از فعالیت آزادانه آنها تحت فشار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه، زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند می‌رسیم، ادامه داد: این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاق‌های فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و به‌صورتی غیر اعلامی اما محسوس در حال اجرا است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و حاکمیت هوا و هوس است و ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان (عج) بر پیکر دشمن کمیت و کیفیت اقدام های دقیق و سریع دستگاه های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر، تحسین‌برانگیز است و به‌خاطر کثرت این اقدام ها از یک سو و عدم امکان تبیین کامل این مجاهدتها، برای مردم ما تا حدود زیادی عادی شده است.

وی با قدردانی از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی گفت: برای آن ها توفیق بیشتر همراه با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیب‌ها را می خواهیم و جهاد مقدس آنان را از صمیم جان ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار