در سی و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد؛

بلوک تمبر «پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد» رونمایی شد

بلوک تمبر پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در سی و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ - 30September 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی‌و پنجمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ جهاد برگزار شد.

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، معاون‌رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ سردار «علی عبدالهی»، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح؛ «محمدعلی نیکبخت»، وزیر جهاد کشاورزی؛ حجت‌الاسلام «سیدحسن ربانی»، نماینده ولی فقيه در جهاد کشاورز؛ امیر سرتیپ «نبی سهرابی»، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «محمدرضا قائد عبدی» مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی در این مراسم حضور داشتند.

سردار عبدالهی: جهاد سازندگی ستون اصلی انقلاب اسلامی شد

در ابتدای این مراسم، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآوری فداکاری ملت بزرگ ایران است، اظهار داشت: جهاد سازندگی در دو عرصه محرومیت‌زدایی و دفاع مقدس کارهای بزرگی را برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشورمان انجام داده است. عزیزان جهاد در هر صحنه‌ی که کشور نیاز داشته است، حضور پیدا کرده‌اند.

وی جهاد سازندگی را از ارکان مهم انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه جهاد در سال ۱۳۵۸ به‌دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد، ادامه داد: برخلاف تصورات دشمنان که می‌گفتند نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی برنامه‌ی برای اداره یک نظام و حکومت ندارد، یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و شایسته انجام گرفت و مجموعه‌هایی در روزهای ابتدای انقلاب تاسیس شدند که ستون‌های اصلی انقلاب شدند.

بلوک تمبر «پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد تمبر» رونمایی شد

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ دستاوردها، سازمان جهاد سازندگی برای خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی فعالیت‌های زیادی کردند. جهاد در عرصه جاده‌سازی روستایی، توسعه شبکه‌های آب و برق و مدرسه‌سازی و ایجاد خانه‌بهداشت فعالیت کرد؛ این فعالیت‌ها بخشی از خدماتی بود که جهادسازندگی با یک بسیج عمومی ایجاد کرد تا مستضعفین پشتوانه انقلاب شوند لذا جهاد سازندگی ارکان و ستون اصلی انقلاب اسلامی شد.

سردار عبدالهی گفت: با شروع دفاع مقدس، به فرمان امام (ره) جهاد وارد عرصه جنگ شد. جنگی که متفاوت بود و کاملا متفاوت با تمام جنگ‌هایی بود که در سطح دنیا رقم زده بود چراکه شرایط ما در جنگ متفاوت بود. دشمن توسط کشورهای غربی و استکبار جهانی پشتیبانی می‌شد و محدودیت امکانات و تجهیرات نداشت. آن‌ها بیش از یک‌سال ونیم درباره حمله به ایران فکر کرده بودند؛ دشمن محاسبات خود را با متفکرات غربی انجام داده بود اما ما در جنگ ابتکار، خلاقیت و نوآوری به‌پیروزی رسیدیم که البته پشتوانه‌ی مردم و بسیجیان در این امر موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی پیروزی ما در هشت ساله جنگ تحمیلی حضور و نفوذ کلام حضرت امام (ره) بود؛ نمونه این نفوذ در جریان پاوه بود که بخاطر پیام امام(ره)، طی ۲۴ ساعت حصر پاوه شکسته شد و این تاثیر نفوذ معنوی امام(ره) در جبهه بود. در کنار این عوامل، عوامل تاکتیکی و شکل جنگ به ما کمک می‌کرد. با ابتکار و خلاقیت فرماندهان عمليات‌های ایران به شب رفت؛ دشمن در شب امکان تحرک نداشت و این یک تاکتیک مهم و تاثیر گذار بود که البته این تاکتیک شجاعانه از طرف فرماندهان ما گرفته شده بود.

محسن رضایی: جهاد سازندگی درخت ارزش‌های انقلاب را بارور کرد

در ادامه، محسن رضایی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس را به پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده مدافعان حرم و امنیت و پدر و مادران شهدا و فرزندان شهدا و به‌ویژه جانبازانی که هنوز در جنگ هستند و جنگ برای آن‌ها تمام نشده است، تبریک می‌گویم، گفت:مراسم سالانه فرماندهان جبهه و جنگ جهاد سازندگی یک اتفاق مهم است و پیام به نسل‌های امروز و دوستان و دشمنان در خارج از کشور دارد.

وی یاد و خاطره سردار شهید مهدی ورشابی را گرامی‌داشت و افزود: ایشان تا آخرین لحظه با اینکه جسم‌شان هر روز مثل شمع آب می‌شد اما همان اخلاق و روحیات اول جهاد سازندگی را داشت و جز مناسبت‌ترین افراد بعد از جنگ برای مسؤولیت‌های بزرگ بود که نشد. عشق به امام حسین(ع) در وجود او شعله‌ور بود.

بلوک تمبر «پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد تمبر» رونمایی شد

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصاد دولت تصریح کرد: جهاد قبل از اینکه یک سازمان باشند، یک نهاد است. سازمان روابط سلسله مراتبی دارد و در آن کار مهندسی و... صورت می‌گیرد اما در نهاد یک فرهنگ و اعتقاد و تفکر وجود دارد که از یک فلسفه به انسان و جهان و قرآنی نگاه می‌کند، سرچشمه گرفته بود. جهاد سازندگی یک تفکر و اعتقاد و فلسفه است؛ این تفکر از دل جبهه و جنگ و انقلاب به وجود آمد. انقلاب اسلامی یک پدیده تاریخی بی‌نظیری بود که یک فرزند به‌نام دفاع مقدس در دل آن به‌وجود آمد.

رضایی جهاد سازندگی را یکی از عوامل اصلی گسترش انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: جهاد یکی از نهادهایی بود که درخت ارزش‌های انقلاب را بارور و بزرگ کرد. دشمنان چون انقلاب و دفاع مقدس را دیدند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا مانع این زایندگی باشند. بیش از ۳۰ سال است که دشمن تلاش می‌کند، از تولد فرزند دیگری و انقلاب سومی جلوگیری کنند که امتداد دفاع مقدس است.

بلوک تمبر «پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد تمبر» رونمایی شد

وی با تاکید براینکه نیازمند انقلابی سوم در اقتصاد و فرهنگ هستیم، افزود: انقلابی‌نماها و لیبرال‌ها مانع شده‌اند تا شرایط انقلاب سوم تحقق شود درحالی که در مسائل فرهنگی و اقتصادی نیازمند به خیز بلند جامعه و بسیج عظیم عمومی هستیم. در این مسیر جهادگران می‌توانند ایران را در تامین غذایی تامین و بی‌نیاز کنند؛ ما امروز باید همراه مردم باشیم و البته مردم را همراه کنیم. امروز نیازمند بازگشت روحیات جهادی به کشور هستیم؛ انگیزه‌های زیادی برای کارهای بزرگ وجود دارد اما برورکراسی اجازه فعالیت نمی‌دهد.

در پایان از بلوک تمبر یادبود عملکرد پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد، پل بعثت، پل خیبر، پل قادری و پل وحدت رونمایی شد و از دکتر خسرو ارتقایی فرمانده تیپ و مجری پل قادری، جهادگر مهندس بنی هاشمی مسئول احداث پل بعثت و جهادگر زنده یاد مهندس سردار پورشریفی فرمانده تیپ و مجری پل بعثت و شهید خلیل پرویزی فرمانده لشکر در عملیات والفجر ۸ تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها