در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین: تاثیر بهبود روابط میان تهران-ریاض در وحدت امت اسلامی/ جمهوری اسلامی ایران سردمدار «وحدت» در جهان اسلام است

شیخ الدقاق با تاکید بر اینکه بهبود روابط میان تهران و ریاض در انسجام امت اسلامی تاثیرگذار است، گفت: جمهوری اسلامی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را هر سال با حضور جمعی از علمای اسلامی اعم از شیعه و اهل تسنن برگزار می‌کند که دستاورد‌های آن در جهان اسلام روز به روز مشهود است.
کد خبر: ۶۲۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 02October 2023

شیخ «عبدالله الدقاق» مدیر حوزه‌های علمیه بحرین در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور جمعی از علماء، فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سرمدار وحدت در جهان اسلام است، اظهار داشت: همت و تلاش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت بین امت اسلامی بی‌نظیر است؛ هر سال این کشور اسلامی، کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را با حضور جمعی از علمای اسلامی اعم از شیعه و اهل‌تسنن برگزار می‌کند که دستاورد‌های آن در جهان اسلام روز به روز مشهود است.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین: تاثیر بهبود روابط میان تهران ریاض در انسجام امت اسلامی/ جمهوری اسلامی ایران سردمدار «وحدت» در جهان اسلام است

شیخ الدقاق در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بهبود روابط ریاض و تهران چه تاثیری در روند تحکیم وحدت امت اسلامی دارد؟ گفت: ایران یکی اضلاع مهم و تاثیرگذار محور مقاومت است. عربستان سعودی نیز از کشور‌های تاثیرگذار در جهان اسلام است؛ لذا بهبود روابط بین این دو کشور در روحیه مسلمان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت و آن‌ها را در مبارزه با جریان‌های افراطی مصصم خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بحرین در واکنش به هتک حرمت‌ها نسبت به قرآن کریم به مسیر درست و دقیق دین اسلام اشاره کرد وافزود: آتش زدن قرآن کریم توسط یک عده مزدور نشان می‌دهد، این کتاب درست زندگی کردن را در جهان معرفی می‌کند؛ پس اگر این کتاب تاثیر نداشت اقدام به اهانت به آن نمی‌کردند.

سی‌و‌هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «همکاری اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» از نهم الی یازدهم مهرماه در تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار