مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

دشمنان در تلاش برای تفرقه افکنی‌ میان شیعه و سنی هستند

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: دشمنان و در راس آنها صهیونیست‌ها در تلاش هستند که با ایجاد فتنه، تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی و تشکیل فرقه‌های متنوع و یارگیری از آنها به اهداف شوم خود برسند.
کد خبر: ۶۲۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 02October 2023

دشمنان در تلاش برای تفرقه افکنی‌ میان شیعه و سنی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمود حسینی» مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه همایش ادبی شمیم وحدت بر لزوم ایجاد اتحاد میان جوامع و کشورهای جهان اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: اگر کشورهای جهان اسلام با هم متحد شوند، هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.

وی ادامه داد: ما در دین اسلام دو مذهب اصلی شیعه و سنی داریم که از هر کدام فرقه، گروه و شاخه‌های متنوعی مانند زیدیه، زندیه‌ و اسماعیلیه در مذهب شیعه و در اهل سنت نیز چهار مذهب اصلی حنفی، حنبلی، مالکی و شافعی وجود دارند که باید در راستای هدف از تشکیل این فرقه‌ها تأمل و تدبر کرد.

حسینی در ادامه به خباثت و تلاش‌های دشمنان‌ علیه امت اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان و در راس آنها صهیونیست‌ها در تلاش هستند که با ایجاد فتنه، تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی و تشکیل فرقه‌های متنوع و یارگیری از آنها به اهداف شوم خود برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین به ایجاد و توجه به نقاط اشتراک میان کشورها و ادیان مختلف تاکید کرد و گفت: ما وقتی با افراد مختلف دیدار و برخورد داریم می‌خواهیم که نقاط و وجه‌های اشتراک را برای ایجاد رابطه پیدا کنیم و در راستای همبستگی به دنبال نقاط اشتراک میان دیگر کشورها، ادیان و مذاهب هستیم.

حجت الاسلام حسینی، خدا، پیامبر، کتاب و قبله واحد را نقاط مشترک میان تمام مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: امت مسلمان هیچ اختلاف بزرگی ندارند ولی دشمنان با تفرقه افکنی و بزرگنمایی اختلافات کوچک می‌خواهند که کشورهای اسلامی در دنیا قد علم نکنند و به خواسته‌های خودشان برسند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان به اختلاف افکنی، دوقطبی سازی و ایجاد گسل‌های اجتماعی توسط دشمنان در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دشمنان با ایجاد گسل‌های اجتماعی خواهان تفرقه‌افکنی هستند ولی امت مسلمان ایران اسلامی با وحدت و یکپارچگی در برابر نقشه های پلید دشمنان ایستادگی کرده و نقشه آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها