در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس: ماهواره «نور ۳» توانمندی صنعت دفاعی و غیردفاعی کشور را به نمایش درآورد

مالکی گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۳» مصداق بارز توانمندی صنعت نظامی و غیر نظامی کشور است.
کد خبر: ۶۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰ - 03October 2023

ماهواره «نور ۳» توانمندی صنعت دفاعی و غیردفاعی کشور را به نمایش درآورد«فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور ۳» را مصداق توانمندی صنعت نظامی و غیرنظامی کشور دانست و در این رابطه اظهار داشت: دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات و دنیای تکنولوژی است. رقابت بین کشور‌ها در حوزه تکنولوژی کاملاً محسوس بوده و طبیعی است جمهوری اسلامی ایران با نبوغی که فرزندان این مرز و بوم دارند در یک رقابت نفس‌گیر جهانی به دنبال کسب کرسی‌های بیشتر در حوزه‌های علم، تخصص و تکنولوژی باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه ماهواره و ماهواره‌بر دستاورد‌های بسیار خوبی را به دست آورده که ماهواره «نور ۳» یک نمونه از آن است و این دستاورد‌ها توان و ظرفیت‌‎های جوانان ایرانی را در میان کشور‌ها به رخ می‌کشد و از سوی دیگر پرتاب چنین ماهواره‌هایی برای ارتقای ایمنی مفید و مؤثر هستند و می‌توان از این طریق دستگاه‌ها و نهاد‌های تأمین‌کننده امنیت و ایمنی را در سراسر کشور یاری رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعاً و یقیناً ماهواره‌ها و ماهواره‌بر‌ها در ارتقای سطح نظامی و دفاعی کشورمان نقش حیاتی دارند و امروزه کشور‌ها به این سمت رفته‌اند که از ظرفیت فضا برای تأمین امنیت خود استفاده کنند و در این رقابت حساس و نفس‌گیر نباید غفلت شود و باید تلاش کنیم که ظرفیت‌های فضایی را برای تأمین امنیت به استخدام درآوریم.

مالکی با اشاره به اینکه کشور ایران وسعت بزرگی دارد و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر وسعت این سرزمین است، گفت: طبیعی است به واسطه وسعت، هر کدام از مناطق کشو از اکوسیستم و جغرافیای خاص خود برخوردار باشند. به عنوان مثال از طریق ماهواره‌ها می‌توان مشکلات و شرایط زیست‌محیطی استان‌ها را رصد و اطلاعات لازم را جمع‌آوری و به منظور حل مشکل در اختیار مسئولان و کارشناسان قرار داد. از سوی دیگر معادن بسیاری در ایران وجود دارند که هنوز کشف نشده‌اند که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای می‌توان این معادن را کشف کرد.

به گفته وی، پس نتیجه می‌گیریم ماهواره‌‎ها هم کارکرد نظامی دارند و هم کارکرد غیرنظامی که هر دوی این‌ها باید مدنظر قرار گیرند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار