مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران عنوان کرد؛

اجرای طرح «شمیم خدمت» در ۷۰ امامزاده استان مازندران

حجت الاسلام «حیدری جناسمی» گفت: طرح شمیم خدمت با هدف توانمندسازی ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال در ۷۰ امامزاده شاخص استان مازندران اجرا شده است.
کد خبر: ۶۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ - 02October 2023

اجرای طرح «شمیم خدمت» در ۷۰ امامزاده استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امروز در نشست خبری دهه وقف که در سالن جلسات شهید «عارف نوریان» آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای اجرای امینانه نیات واقفین در شش ماه اول سال جاری حدود ۳۰میلیارد تومان هزینه شد، اظهار داشت: حدود ۲میلیارد تومان در شش ماه اول سال جاری به مدارس دینی استان کمک شد.

وی از اعزام ۵۸۰ مبلغ بومی و غیر بومی طی شش ماه سال جاری به مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: طرح شمیم خدمت با هدف توانمندسازی ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال در ۷۰ امامزاده شاخص استان اجرا شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم با هدف توزیع چهار هزار و ۷۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان در این خطه از شما کشور اجرا شد، گفت: برای بازگشایی مدارس نیز در قالب پویش مهر تحصیلی حدود ۲میلیارد تومان شامل هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند این خطه از شمال کشور توزیع شد.

وی از برپایی ۱۵۷ محفل انس با قرآن کریم در سطح امامزادگان مازندران خبر داد و یادآور شد: ۳۰۰ جلسه تفسیر قرآن کریم نیز در امامزادگان شاخص استان برگزار شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی به چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مازندران اشاره کرد و افزود: این رویداد مهم قرآنی در دو بخش برادران و خواهران پیگیری شد که در مرحله منطقه‌ای ۳۰۰۰ نفر در ۸ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، اذان، دعاخوانی و قرائت تحقیق به رقابت پرداختند.

وی در ادامه از صدور شش هزار و ۳۶سند اجاره شامل چهار هزار و ۷۹۷ سند تجدید شده و هزار و ۲۳۹سند اولیه خبر داد و گفت: ۵۵۱ طغری سند مالکیت به مساحت ۲۹ هزار و ۳۷۷ هکتار نیز اخذ شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از تعیین تکلیف ۴۸۰ پرونده مطروحه در محاکم قضایی خبر داد و افزود: هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به انتصاب ۱۲۰ امین موقوفات برای مدیریت موقوفات و رصد و پالایش پرونده‌ها و بروزرسانی اسناد اجاره در سطح امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: ۲۷ پروژه به مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان در بخش مسکونی، خدماتی، اداری و تجاری اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ پروژه به مساحت ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع با پیش بینی درآمد حدود ۱۵میلیارد تومان در اراضی باغی استان اجرایی شده است، یادآور شد: ۲۵۰هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت برنج، گندم، سویا و کلزا رفت.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه زراعت چوب در سطح ۳۸ هکتار نیز اجرا شد، گفت: در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات ۱۲۷پروژه برای ساخت، تکمیل و بازسازی به مساحت ۷۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش ۵۳ میلیارد تومان اجرا شد.

وی بیان کرد: اوقاف استان مازندران در زمینه نهضت ملی مسکن نیز پای کار آمده و ۴۸ هزار متر مربع زمین به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان اختصاص داده که برای اقشار کم درآمد، کم برخوردار و فاقد مسکن واحد مسکونی احداث شود که این مسئله می‌تواند بخشی از نیاز مسکن این خطه از شمال کشور را رفع کند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی از ثبت ۳۱۲ وقف جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: وقف زمین کشاورزی برای کشف واکسن بیماری‌های جدید و ناشناخته اولین وقف بی‌نظیر در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید فخری‌زاده فردی از منطقه چمستان نور کارخانه شالیکوبی و زمین کشاورزی به متراژ ۳ هزار متر مربع برای فعالیت در حوزه «انرژی هسته‌ای» وقف کرد، افزود: در شهرستان بهشهر نیز دکتر ملک‌پور پنج طبقه ساختمان را برای درمان کودکان نارس و بیمار وقف کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها