طی سخنانی؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان: زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگو‌های بی‌بدیلی برای جوانان هستند

سردار «مطهری» گفت: زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگو‌های بی‌بدیلی برای جوانان هستند و معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.
کد خبر: ۶۲۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴ - 04October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در سلسه نشست‌های جهاد تبیین ویژه بانوان، مشاورین و رابطین بسیج دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع زن و دفاع مقدس اظهار داشت: هجمه اصلی دشمن روی زنان و خانواده است به این دلیل است که به اهمیت و جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی ایران پی برده است و متوجه شده با جنگ نظامی به جایی نمی‌رسد و تنها راه موفقیتش براندازی خانواده است.

مطهری ادامه داد: رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی که همسران شهدا در دوران انقلاب و دفاع مقدس انجام دادند قابل‌تحسین است و هیچ‌گاه فداکاری‌های آن‌ها در جامعه فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگو‌های بی‌بدیلی برای جوانان هستند و معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: دشمن از جنگ فیزیکی و درگیری نظامی با کشورمان مایوس و نا امید شده است و با راه‌اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی به دنبال آسیب زدن به باور‌های دینی و سیاسی ملت است.

وی با بیان اینکه ابزار جنگ ترکیبی امروز دشمنان علیه ملت ما، رسانه است و ابزار مقابله در این جنگ رسانه و هنر با راهبرد جهاد تبیین است، گفت: بهترین راهکار برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، جهاد تبیین است، چرا که دشمن در این جنگ بنا دارد با دنبال خط تحریف و وارونه‌نمایی واقعیت‌های تاریخی مردم ما را فریب دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان این که دفاع مقدس قله است و جبهه مقاومت، پیشرفت علمی، نظامی و‌... دامنه‌های قله دفاع مقدس هستند افزود: دفاع مقدس بلندترین قله و ارزشمندترین فراز از افتخارات ملت ایران است که برگ‌های زرینی در طی این هشت سال توسط مردم به یادگار گذاشته شده و امروز همه ما نسبت به این مقطع حماسی وظیفه مهمی داریم و باید گنجینه دفاع مقدس با روش‌های جدید به نسل نوجوان و جوان ارایه شود.

وی با بیان این که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت افزود: معنویت رزمندگان در دفاع مقدس الگویی بی‌نظیری پدید آورد و آنان در جبهه‌ها از خودگذشتگی داشتند، دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها می‌تواند برای جامعه ما الگو باشد.

مطهری گفت: بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، به عنوان چراغ فروزان آینده انقلاب و کشور بایستی مبنای راهبرد‌های برنامه‌ریزی همگان باشد تا با عمل به این بیانیه، آرمان بزرگ انقلاب که ایجاد تمدن نوین اسلامی است را محقق کنیم.

این مسئول ادامه داد: نقش زنان در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی بسیار مهم و ارزنده است، زنان همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار