مسئول هیئت‌های صلح استان فارس:

فرهنگ «صلح و سازش» ریشه در سیره و سبک زندگی شهدا دارد

«هاشمی» گفت: صلح، فرهنگ حسنه‌ای است که ریشه در سیره و سبک زندگی شهدا دارد.
کد خبر: ۶۲۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 04October 2023

فرهنگ صلح و سازش فرهنگ برگرفته سیره شهدا است«سید قاسم هاشمی» مسئول هیئت‌های صلح استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز، درخصوص زندگی‌نامه شهدای دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه موضوع صلح همیشه مورد تاکید شهدا بوده است، اظهار داشت: اگر زندگی‌نامه یا وصیت‌نامه  شهدا خوانده شود می‌توان دید که همیشه در این امر خداپسندانه پیش قدم بودند و سالیان سال بین مردم صلح برقرار می‌کردند.

هاشمی بیان کرد: شنیده می‌شود که برخی از این شهدای بزرگ ما حتی با یک صلوات به موضوع خاتمه می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت صلح و سازش همیشه  مورد تاکید مکرر آموزه‌های دینی و اسلامی ما قرآن، روایت‌ها و سیره معصومین هست، ادامه داد: این مهم  ما را وادار می‌کند که به این موضوع اهمیت داده و اقداماتی را برای پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی، گسترش عدالت در جامعه انجام دهیم و  در رابطه با صلح و سازش با مشارکت‌های مردمی قدم های مهمی برداریم.

هاشمی خاطر نشان کرد: افزایش صلح و سازش از صدر اسلام تاکنون بسیار مورد توجه بوده و همه این اتفاق‌ها برای است که انسان‌ها جامعه‌ای پاک و دارای آرامش و پر از عدل و داد داشته باشند.

 مسئول هیئت‌های صلح استان با بیان اینکه  شهدای ما در دوران دفاع مقدس تلاش کردند که پرچم صلح را در جهان بالا ببرند، اظهار داشت: آنها با فداکاری و جانفشانی خود به ما یاد دادند که می‌توانیم در هر زمان و مکانی ندای صلح را به گوش جهانیان برسانیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: سیره علما و شهدای ما بر این بوده که ما به زندگی و مشکلات اطرافیان، آشنایان و خانواده خود توجه داشته باشیم و در رفع مشکلات آن‌ها قدم مثبتی برداریم تا این مهم گریبان‌گیر اطافیان و جامعه ما نباشد.

 انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار