سخنگوی وزارت خارجه:

جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی رنج می‌برد

کنعانی، گفت: امروز جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی برای بیان و انعکاس اخبار دولت‌های اسلامی رنج می‌برد.
کد خبر: ۶۲۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 05October 2023

جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی رنج می‌بردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های بین‌المللی با میهمانان سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: امروز رسانه‌های مؤثر جهان اسلام در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند. اسلام هراسی، امروز واقعیتی موجود است و ما در رساندن پیام دین اسلام به جهان دچار نقصان هستیم.

وی افزود: ما به عنوان جوامع مسلمان، در حوزه‌های بین‌المللی با مشکلاتی مواجه هستیم و متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی به مرجعی برای پیشبرد اهداف کشور‌های صاحب نفوذ و ضرر رساندن به کشور‌های جهان سوم و از جمله کشور‌های جهان اسلام، تبدیل شده اند. امروز حقوق بشر به ابزاری برای تحمیل اهداف غرب در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق زنان، خانواده و مانند آن علیه ارزش‌های کشور‌های اسلامی تبدیل شده است.

کنعانی پیشنهاد کرد: ساز و کاری اتخاذ شود تا شرکت کنندگان در کنفرانس‌های سالانه وحدت بتوانند در هر زمانی که اقتضا کند، با هم تبادل نظر داشته باشند و امیدواریم این کنفرانس موارد مذکور را مورد توجه و برای تمامی کشور‌های اسلامی مورد تاکید قرار دهد.

سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست‌های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست‌های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شده و روز گذشته همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت به پایان رسید. در این بخش ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت کرده اند و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی کردند. بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس در سالروز میلاد حضرت رسول (ص) و میلاد امام صادق (ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها