در آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی برتر کشور:

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: محرومیت‌زدایی، نقطه تلاقی عمل دنیوی با سعادت اخروی است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: دستگیری شما از نیازمندان، در قیامت زمینه‌ساز دستگیری از خود شما خواهد شد و اهل‌بیت (ع)، کرامت کسی را که براساس سیره و توصیه آن‌ها عمل کرده، فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ - 07October 2023

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: محرومیت‌زدایی، نقطه تلاقی عمل دنیوی با سعادت اخروی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی برتر کشور که صبح امروز در تالار همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین سعادت شما این است که نام شما به‌عنوان خیریه یا فردی ثبت شده که مباشرت به امور خیر دارد تا افراد نیازمند و ناتوان هر زمان چشمشان به شما می‌افتد، به صرافت بیفتند تا از شما چیزی طلب کنند. این دستگیری شما از نیازمندان، در قیامت زمینه‌ساز دستگیری از خود شما خواهد شد و اهل‌بیت (ع)، کرامت کسی را که براساس سیره و توصیه آن‌ها عمل کرده، فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: اگرچه در حوزه‌های مشارکتی شما با کمیته امداد، بهزیستی، سپاه و سایر نهاد‌های مردمی، بنیان‌گذار پروژه و طرح یک سازمان حکومتی است، اما براساس حکم فقهی امور خیر، ساعی بر بانی ارجحیت دارد و کسی که در میدان از خلق‌الله گره‌گشایی می‌کند، از کسی که مقدرات و مراتب امر خیر را فراهم کرده، اجر و پاداش بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیه۴۶ سوره مبارکه کهف خاطرنشان کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید: «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلًا» یعنی مال و فرزند، زینت زندگی دنیایی است، اما برای آن‌ها که به دنبال سعادت آخرت هستند، خیرخواهی و عمل خیر بهتر است. این همان نقطه‌ای است که عمل دنیایی شما به عاقبت‌بخیری شما گره می‌خورد و سرنوشت افراد خیرجو، خیرخواه و خیراندیش را از سایرین متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: امروز برای خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار، حتی ذکر نام کمیته امداد امام خمینی (ره) هم سرمنشأ هزاران امید و مایه خیر و برکت است و تلاش شما هم باید در این راستا باشد که شعلۀ فروزان این نام در دل نیازمندان خاموش نشود. از خدا می‌خواهیم که توفیق شما به جایی برسد که از همه هستی خود برای گره‌گشایی از مردم و کار خیر استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار