برگزاری آئین معرفی کتاب «هزار چم» در مشهدالرضا+ تصاویر

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» با حضور حجت‌الاسلام «سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ - 09October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» با حضور حجت‌الاسلام «محمد کردبچه» نویسنده اثر و حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی روز گذشته در استودیو کتاب برگزار شد.

در ابتدا حجت‌الاسلام کردبچه در سخنانی با اشاره به مطلع «کتاب عشق را جز یک ورق نیست» از غزلیات پروین اعتصامی اظهار داشت: خاطره‌نویسی نقل بیان فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی برای نسل حاضر و الگوسازی برای نسل آینده است. مشوق من برای نوشتن این اثر، کتاب «سیاحت شرق» اثر آقا نجفی قوچانی بود که بارها و بارها آن را خوانده‌ام.

برگزاری آئین معرفی کتاب «هزار چم» در مشهدالرضا+ تصاویر

وی افزود: در این کتاب تلاش کرده‌ام تجربیات ۶۰ ساله خود را در حد توان به تصویر بکشم. یکی از مولفه‌های مهم در این کتاب، خاطرات کودکی است، خاطراتی که تا ابد از ذهن انسان پاک نمی‌شود.

کردبچه به بیان برخی از خاطرات دوران کودکی خود پرداخت و خاطرنشان کرد: ۲۰۰ صفحه این کتاب به وضعیت شهر تهران در دوران کودکیم اختصاص دارد. در واقع این کتاب به نوعی بیانگر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران در زمان‌های دور است.

برگزاری آئین معرفی کتاب «هزار چم» در مشهدالرضا+ تصاویر

وی در خصوص انتخاب نام کتاب، بیان داشت: «چم» به معنای پیچ و خم است و اشاره به این دارد که برای پیشرفت در زندگی باید «هزار چم» را گذراند.

نویسنده کتاب «هزار چم» به ارائه بیوگرافی از خود پرداخت و گفت: «هزار چم» چهارمین تالیف من است. آثار من تا به امروز شامل کتاب‌های «عبد شکور»، «گناه، هبوط از انسانیت»، «ازدواج پیوند دل‌ها» و یک رمان به نام «تونل هشتم» است. یکی از آثار موثر در مسیر نویسندگی خوانش بارها و بارها کتاب «مادام بوواری» اثر گوستاو فلوبر است. این اثر کتاب مقدسی برای نویسندگان برای رسیدن به پختگی و تجربه است. همچنین کتاب «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی نیز می‌تواند در ابتدای مسیر نویسندگی کمک فراوانی به نوقلمان کند.

برگزاری آئین معرفی کتاب «هزار چم» در مشهدالرضا+ تصاویر

کتاب «هزار چم» اثر حجت‌الاسلام‌ «محمد کردبچه» توسط انتشارات پیام آزادی در ۳۳۸ صفحه به چاپ رسید.

در پایان این مراسم، از پوستر برنامه رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار