در آئین رونمایی از کتاب «من و ۴۰ برادرم»:

فرمانده لشکر ۵ نصر: انس جوانان با آثار مکتوب دفاع مقدس، آن‌ها را در برابر جنگ ترکیبی دشمن بیمه می‌کند

سردار «رسولی» گفت: تألیف کتاب در حوزه دفاع مقدس موضوعی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما هدایت نسل جوان به مطالعه این قبیل آثار از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. وظیفه امروز ما دور نگه‌داشتن نسل جوان از ابزار مبارزاتی دشمن همچون تلفن همراه، و آشنایی و انس آن‌ها با کتاب و کتابخوانی است.
کد خبر: ۶۱۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ - 26September 2023

فرمانده لشکر ۵ نصر: انس جوانان با آثار مکتوب دفاع مقدس، آن‌ها را در برابر جنگ ترکیبی دشمن بیمه می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «امین رسولی» فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر در مراسم رونمایی از کتاب «من و ۴۰ برادرم» که همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این قبیل آئین‌ها یادآور رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‎ها و دلاوری‌های نسلی است که کاری عظیم انجام داده‎اند. کاری که با گذشت زمانی طولانی از آن دوران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: فرمانده معظم کل قوا تؤکید دارند شهدا را دست نیافتنی معرفی نکنید، بر همین اساس باید در تولید آثار نسبت به این موضوع توجه ویژه شود چراکه شهدا افراد معمولی بوده‌اند که گام در این مسیر خدایی شدن، گذاشته‎اند.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر با بیان اینکه در کتاب «من و ۴۰ برادرم»، شخصیت شهیدان بسیار زیبا توصیف شده است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه با جنگ نرم دشمن مواجه است که می‌توان گفت بسیار سخت‎تر از جنگ نظامی و سخت است. جنگ شناختی که دشمن علیه کشور ایران را به راه انداخته است به گفته خود دشمنان، هر ملتی را ظرف یک سال از پا درمی‌آورد که برای مقابله با این جنگ در این برهه بسیار نیازمند برگزاری برنامه‌های فرهنگی اثرگذار با موضوع دفاع مقدس هستیم.

رسولی گفت: تألیف کتاب در حوزه دفاع مقدس موضوعی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما هدایت نسل جوان به مطالعه این قبیل آثار از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. وظیفه امروز ما باید دور نگاه داشتن نسل جوان از ابزار مبارزاتی دشمن همچون تلفن همراه، و آشنایی و انس آن‌ها با کتاب و کتابخوانی باشد.
وی تصریح کرد: نویسندگان و راویان دفاع مقدس نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند؛ بر همین اساس باید رسالت خود را به درستی به انجام برسانند.

ثبت خاطرات دوران دفاع مقدس باعث ماندگاری و تداوم راه شهیدان می‌شود

در پایان مرتضی باشی ازغدی، نویسنده کتاب «من و ۴۰ برادرم» نیز ضمن قدردانی از برگزاری این آئین، گفت: این کتاب شامل خاطرات ۴۰ نفر از دوستان و در واقع برادران من در دوران دفاع مقدس است. افعال این کتاب، مضارع است. به این معنا که به جای استفاده از افعال «گفت»، «بود» و «رفت» از افعالی همچون «گفتم»، «بودم» و «رفتم» استفاده کرده‌ام، چراکه اعتقاد دارم، شهید زنده است و همواره شاهد و ناظر بر اعمال ما. این اعتقاد به اندازه‌ای بود که در نظر داشتم نام کتاب را «زمان حال» بگذارم.

وی افزود: برخلاف تصویرسازی‌های سینمایی، نیرو‌های دشمن، نادان و خسته نبودند که اگر اینگونه بود جنگ هشت سال طول نمی‎کشید. اما تاکید می‎کنم نیرو‌های ایرانی در عین مظلومیت و در طول هشت سال، با اقتدار کامل و جانانه در مقابل حملات دشمن ایستادگی کردند.

باشی ازغدی تصریح کرد: دفاع مقدس زوایای مختلفی همچون حملات شیمیایی، جنگ‌افزارها، تبعات جنگ دارد، اما نگاه من در این کتاب به حوزه نیروی انسانی دفاع مقدس بوده است. این کتاب حاصل دیده‌ها و شنیده‌های من به‌عنوان یک بسیجی در عملیات والفجر ۸، کربلای ۱ و بیت‌المقدس ۲ در محضر ۴۰ تن از رزمندگان دفاع مقدس است.
نویسنده کتاب «من و ۴۰ برادرم» ضمن بیان خاطراتی از حضور خود در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: خاطرات دوران دفاع مقدس خود را بنویسید و انتشار دهید تا راه شهیدان تداوم پیدا کند.

پایان‌بخش این آئین خوانش بخش‌هایی از کتاب «من و ۴۰ برادرم» توسط ماریه رحیمی کارشناس مسئول واحد منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بود.

بر اساس این گزارش آئین رونمایی از پوستر مراسم خوانش کتاب «من و ۴۰ برادرم» نیز در پایان برنامه برگزار شد.
کتاب «من و ۴۰ برادرم» اثر سیدمرتضی باشی ازغدی توسط انتشارات نوید فتح مشهد در سال ۱۴۰۱ و در ۳۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار