یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

یگان ویژه بازوی توانمند نظام در ناامنی

یگان ویژه پلیس با اقتدار و صلابت و حفظ آمادگی همراه با رافت و مهربانی با حضور در معابر و خیابان‌ها نهایت خدمتگزاری خود را به مردم نشان داد و برای آرامش و امنیت کشور اغتشاشات را سرکوب کرد.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸ - 10October 2023

یگان ویژه بازوی توانمند نظام در ناامنیگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ سال گذشته به دنبال فوت یک دختر جوان (مهسا امینی) در مرکز پلیس امنیت اخلاقی انتظامی تهران بزرگ، جرقه‌ای برای شکل‌گیری اغتشاشات خیابانی و ناامنی در کشور زده شد.

آشوبهای خیابانی و اغتشاش با توطئه‌های مختلف دشمنان و آشوبگران داخلی چندین ماه در مناطق مختلف کشور به ‌طول انجامید و در یک جنگ ترکیبی تمام عیار خسارتهای زیادی را به نظام تحمیل کردند؛ آشوبهایی که همچنان هم با خوش رقصی‌های رسانه های معاند خود را هرازگاهی نشان می‌دهد.

اما در مقابل این حجم از اغتشاش که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی اعلام شد هزاران میلیارد تومان به اموال دولتی و غیردولتی آسیب وارد شد؛ یگان ویژه پلیس مهم‌ترین راهبرد را در مقابله با شورش ایفا کرد.

یگان ویژه پلیس با اقتدار و صلابت و حفظ آمادگی همراه با رافت و مهربانی با حضور در معابر و خیابان‌ها نهایت خدمتگزاری خود را به صورت ملموس به مردم نشان داد و برای آرامش و امنیت مردم کشور اغتشاشات را سرکوب کرد.

فرماندهان این یگان در ماموریتهای میدانی خود با روش‌های بازدارنده اوضاع را تحت کنترل دارند. نیروهای یگان ویژه با صبر و حوصله تلاش می‌کنند اغتشاشگران را متفرق کنند. اگر اقدامات بازدارنده موثر واقع نشد فرمانده یگان به‌صورت موردی و محدود از تجهیزاتی مانند پینت‌بال، ساچمه‌زن پلاستیکی، آب‌پاش و رنگ استفاده کرده و صحنه را کنترل می‌کند.

هفته نیروی انتظامی بهترین فرصتی است تا قدردان یگان ویژه باشیم چون در دوران اغتشاشات شبانه روز برای امنیت و آرامش کشور تلاش می‌کنند و با ارتباط با مردم و نزدیک بودن با طبقات مختلف اجتماعی بسیاری از نیازهای جامعه را در حوزه‌های مختلف و فراتر از مأموریت‌های خود حل می‌کنند.

مصداق بارز مهربانی و همراهی یگان ویژه با مردم، در استان سیستان و بلوچستان بود که دو دانش آموز بعد از تعطیل شدن از مدرسه با کمی ترس به سراغ مأموران یگان ویژه ای که در یک چهار راه مستقر بودند می‌روند و از آنها می‌خواهند تا لباس و سلاح آنها را از نزدیک ببینند که مأموران با روی خوش از آنها استقبال می‌کنند.

همچنین در تهران هم کودکی که ابتدا با دیدن مأموران ترسیده بود با همراهی پدرش به سمت مأموران می‌رود و از آنها می‌خواهد که کلاه آنها را بر سر بگذارد.

در غرب تهران هم مادری فرزند خود را نزد مأمور پلیس می‌آورد و از مأموران یگان ویژه می‌خواهد تا با کودک صحبت کند تا کمی از استرس و نگرانی آن کودک کم شود؛ مأموران یگان ویژه او را سوار موتور می‌کنند و برای او بستنی می‌خرند تا کودک آرام شود و به کودک اطمینان می‌دهند که کنار آنها آرامش و امنیت دارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار