طی بازدیدی برای تولیدات مشترک مستند و انیمیشن در بازدید از مجموعه فیناس صورت گرفت؛

تاکید بر تقویت ظرفیت‌های سینمایی و فیلمسازی دو کشور ایران و مالزی

رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، با ایجاد بستر‌های لازم بانکی و تقویت تعاملات با نهاد‌های سینمایی این کشور، امکان برخورداری فیلم‌سازان و سرمایه‌گزاران ایرانی از ظرفیت‌های این حوزه را در قالب تفاهمنامه‌ای برای تولیدات مشترک فیلم و انیمیشن را فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۶۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 11October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حبیب‌رضا ارزانی» رایزن فرهنگی ایران در مالزی، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و سعید توکل عضو هیئت مدیره این صندوق ضمن بازدید از استودیو‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه فیناس با رئیس و معاون مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) و کلیه مسئولان مربوطه در حوزه بین المللی، بازاریابی و پخش سینمای این کشور دیدار و گفتگو کردند.

ایجاد همکاری‌های بین جشنواره ای، تولیدات مشترک فیلم و انیمیشن، بهره گیری از فضا‌های سینمایی و گسترش تعاملات فعالان سینمایی دو کشور از مهمترین محور‌های صحبت رایزن فرهنگی کشورمان با مدیران سینمایی مالزی بود.

در این دیدار حبیب رضا ارزانی، ضمن ابراز خرسندی از حضور سینماگران کشور مالزی در جشنواره فیلم فجر، از جشنواره فیلم مالزی نیز به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر در جنوب شرقی آسیا یاد کرد و گفت: حضور مؤثر سینماگران ایران و مالزی، در تولید آثار مشترک سینمایی و همکاری‌های بیشتر در تقویت تعاملات فرهنگی دو کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

تاکید بر تقویت ظرفیت‌های سینمایی و فیلمسازی دو کشور ایران و مالزی

وی با بیان اینکه بستر‌های فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: ایرانیان زیادی علاقه‌مند به سرمایه گذاری و فعالیت‌های مشترک در این عرصه هستند، اما تحقق این مهم نیازمند تسهیل در امور بانکی از سوی سیستم بانکی کشور مالزی است.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: فضای بانکی در مالزی باید فضای خوب و مطلوبی باشد به گونه‌ای که با کاستن از سختگیری‌های ناشی از تحریم ها، طرف مالزیایی به بهبود این فضا و ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه گزاران ایرانی کمک کند.

وی همچنین اقتصاد سینما را یکی از مباحث مهم در انجام مراودات سینمایی با مالزی برشمرد و بر ایجاد پرواز مستقیم تهران-کوالالامپور و بالعکس به عنوان یکی از بستر‌های لازم برای ایجاد فضای همکاری و حضور سرمایه گزاران و فیلمسازان دو کشور تأکید کرد.

ایجاد بستر‌ها و توافقات لازم برای بهره مندی هنرمندان و فیلمسازان دو کشور از لوکیشن‌های سینمایی، بنا‌های قدیمی و تاریخی و فضا‌های استودیویی در قالب یک تفاهمنامه مشترک بین فیناس و سازمان سینمایی کشورمان از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین دکتر ارزانی، در همین راستا با برانت پالاری کارگردان، تهیه کننده و هنرپیشه نام آشنای مالزیایی که دبیری چند دوره‌ی جشنواره بین المللی فیلم مالزی را نیز در کارنامه خود دارد در محل رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بحث و تبادل نظر در خصوص تولید فیلم مشترک ایران و مالزی با گفتگو در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری و سینمایی و با تعیین مهلت ۱۰ روزه برای اعلام طرح نهایی، برآورد‌های مالی طرفین و درصد سرمایه گزاری با توجه به این که یکی از سرمایه گزاران آن صندوق اعتباری هنر و رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی خواهد بود، در این نشست صورت گرفت.

تاکید بر تقویت ظرفیت‌های سینمایی و فیلمسازی دو کشور ایران و مالزی

رایزن فرهنگی کشورمان در مالزی، در ادامه روز گذشته (۱۸ مهرماه) با حضور در موسسه مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی «IAIS»، با پروفسور مازلی بن مالک رئیس هیأت مدیره این مرکز و پروفسور ازمان مدیر این مرکز و از اساتید دانشگاه و چهره‌های شناخته شده مالزی دیدار و درباره توسعه و تقویت همکاری‌های مشترک گفتگو کرد.

در این نشست صمیمی که چهار ساعت به طول انجامید، با توجه اشتراکات فرهنگی دو کشور و فرهنگ غنی ایران اسلامی؛ مباحث مختلفی در خصوص همکاری‌های مشترک در عرصه تولید فیلم، سریال، انیمیشن و مستند و همچنین جشنواره غذا‌های ایرانی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار