در دیدار با نخست‌وزیر لبنان:

امیرعبداللهیان: در صورت تداوم جنایات «اسرائیل» مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت فلسطین توانمند بوده و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 13October 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان اظهار داست: همیشه گفت‌وگو با برادران لبنانی و تبادل‌نظر با آن‌ها برای ما مفید است.

وی ادامه داد: برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است.

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات 100در صد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو بویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است.

وی تاکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است.

امیرعبداللهیان افزود: آنچه که این وضع را به وجود آورد، افراطی‌گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تاثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی‌ها گذاشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت: برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه‌های جدید هستند.

وی گفت: آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می‌کند الا اسرائیل را و این غیرقابل قبول است. آن‌ها همه را به خویشتنداری فرا می‌خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می‌خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکایی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت فلسطین توانمند بوده و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری‌های خود ادامه می‌دهد.

وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار