همزمان با کنگره ملی بزرگ‌داشت ۲۵۳۲ شهید شرق کشور؛

اجرای نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» در نیشابور آغاز شد

اجرای نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» همزمان با کنگره ملی بزرگ‌داشت ۲۵۳۲ شهید شرق کشور به کارگردانی حمید حسین‌خانی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 14October 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» همزمان با کنگره ملی بزرگ‌داشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب (نیشابور بزرگ) به کارگردانی حمید حسین‌خانی و نویسندگی جواد زرندی از ۱۹ تا ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در بلوار جانبازان ضلع جنوبی ورزشگاه انقلاب اجرا می‌شود.

حمید حسین‌خانی درباره این نمایش با بیان اینکه برای اولین‌بار است که چنین کار نمایشی را در این سطح با حجم عظیمی از پروداکشن بومی‌سازی می‌کنیم، افزود: معمولاً در نمایش‌های میدانی که در برخی از شهر‌ها اجرا می‌شود چند موضوع مثل فاطمیه و عاشورا محور قرار می‌گیرد، اما ما در نیشابور برای اولین‌بار آمدیم و قصه تاریخ نیشابور را به‌صورت اپیزود به‌تصویر کشیدیم و قصه‌های مختلفی که مردم نشنیده بودند را تصویری کردیم.

او به ابعاد تکنیکی این نمایش اشاره کرد و گفت: به‌لحاظ تکنیکال و نوع ارائه نمایش متفاوتی با سایر کار‌ها است و گروه فرم و حرکت را در نمایش خیلی تقویت کردیم و عوامل کار همگی از درجه یک‌های سینما و تئاتر هستند و سعی شد در نهایت یک کار نو ارائه شود. روایت ما از زمان سقیفه و داستان شیعه شدن مردم نیشابور کار را شروع می‌شود و سپس قتلگاه امام حسین (ع) و حمله به نیشابور و قصه‌هایی مثل بی‌بی شطیطیه، ورود امام رضا (ع) به نیشابور، خیام و عطار و تقویم جلالی و فضل ابن شاذان نمایش داده می‌شود.

کارگردان صدای پای عشق با تاکید براینکه در موضوع نمایش میدانی برای اولین‌باری است که یک شهر موضوع قرار داده شده است و قصه‌های آن تصویری می‌شود. یک‌سری از کارکتر‌های این قضه مثل فضل ابن شاذان و بی بی شطیطیه و شیخ حسن جوری را مردم نمی‌شناختند؛ این شخصیت‌ها کسانی بوده‌اند که در تاریخ نیشابور فعالیت‌های سنگین داشته‌اند و در مقابل مغلول‌ها حضور داشته‌اند و ما برای اولین‌بار به‌صورت تخصصی برای آن‌ها قصه نوشته‌ایم و این ویژگی خاص این نمایش نسبت به دیگر کارهاست که تماماً درباره نیشابور روایت می‌شود.

اجرای نمایش بزرگ میدانی «صدای پای عشق» در نیشابور آغاز شد

حسین‌خانی به بخش ویژه دفاع مقدس این نمایش اشاره کرد و با بیان اینکه روایت‌هایی را از شهید برونسی، شهید شوشتری و شهید قاجاریان برای مخاطب در این نمایش خواهیم داشت، درباره ابعاد جلوه‌های ویژه این نمایش تصریح کرد: برای اولین‌بار جلوه‌های ویژه در این نمایش به‌صورت خاص به‌کار گرفته شده است؛ ما در صحنه‌ای مربوط به یک اتفاق انتحاری بازیگر را در صحنه داریم، که منفجر می‌شود. یا در قسمت دیگری آر پی جی روی صحنه شلیک می‌شود که این همه یک صحنه جلوه ویژه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیط خود به سامانه https://hamaseyaran.ir/ticket مراجعه نمایند. «صدای پای عشق» توسط کانون فرهنگی هنری پیشگامان رسانه انقلاب با مسوولیت ابراهیم بهادری تهیه و روی صحنه خواهد رفت.

مشاور پروژه: محمدامین نجار؛ طراح‌صحنه: سجاد مهریان؛ طراح‌دکور: مجید چمبریان؛ طراح‌جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان؛ طراح حرکت: علی براتی؛ دستیار یک کارگردان و برنانه‌ریز: مسعود حاتمی‌کوجانی؛ طراح صدا: حمید حسین‌خانی؛ طراح‌نور: علیرضا کریمی‌منش؛ ویدئومپینگ: خشایار نشوی؛ طرح‌لباس: زهرا لنگری؛ طراح جلوه‌های بصری: جعفر عمارلو؛ طراح‌گریم: سمیه ارقبایی؛ مدیر تولید: سعید لطف‌آبادی؛ طراح‌پوستر: محمود محروقی.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار