یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

کشتار خبرنگاران؛ اثبات جنایت رژیم غاصب صهیونیستی

آپارتاید اسرائیل در اقدامی وحشیانه، بار دیگر بی‌رحمی تکان‌دهنده‌ای از خود به‌ نمایش گذاشت و در ادامه جنایت‌هایش با کشتار اصحاب رسانه، از انتقال تصاویر تجاوزهای وحشیانه‌ا‌ش جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۵ - 17October 2023

///////گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ ۱۰ روز از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی رزمندگان مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گذشت؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک بزرگی فرو برده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم جعلی صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده است به جای مقابله به مثل با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته و اجازه نمی‌دهد آب، برق و سوخت وارد این منطقه شود.

اما در کنار این اقدام کوردلانه و سخیف، حمله به اصحاب رسانه و به شهادت رساندن خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران اوج بی‌رحمی، جنایت و سیر قهقرایی این رژیم جعلی است تا به سوی فروپاشی پیش برود.

طبق منابع رسمی فلسطینی در غزه تاکنون ۱۱ خبرنگار فلسطینی در بمباران غزه شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند و دو خبرنگار هم مفقود شده‌اند. همچنین در حمله چند روز پیش ارتش صهیونیستی به مکان استقرار خبرنگاران و تصویربرداران در مرز لبنان، یک تصویربردار خبرگزاری رویترز شهید و چند نفر دیگر هم زخمی شدند.

آپارتاید اسرائیل در اقدامی وحشیانه، بار دیگر بی‌رحمی تکان‌دهنده‌ای از خود به‌ نمایش گذاشت و در ادامه جنایت هایش با کشتار اصحاب رسانه از انتقال تصاویر تجاوزهای وحشیانه اش جلوگیری می‌کند.

از طرفی قطع مداوم برق و اینترنت در نوار غزه خبرنگاران را برای پوشش خبری تجاوزات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی محدود کرده است؛ اگر مدعیان رژیم جعلی بر حکومتشان در فلسطین مطمئن بودند، چرا ۷۵ سال است که این درگیری ادامه دارد و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان در حمایت از فلسطینی‌ها راهپیمایی و تظاهرات می‌کنند نه برای شما که غاصب هستین.

نقض آزادی رسانه توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی بسیار شرم‌آور است بسیاری از خبرنگاران مورد ضرب و شتم، بازداشت و جلوگیری از پوشش رویدادها قرار گرفته‌اند و به راحتی به سمت آنها که مسلح نیستند تیراندازی می‌کنند.

جامعه جهانی و سازمان ملل متحد همچنان ساکت است و هیچ واکنشی به این اقدام وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ندارد؛ آیا نمی‌داند خبرنگاران و اصولا غیر نظامیان در زمان وقوع جنگ باید مورد حمله قرار نگیرند!

براساس کنوانسیون‌های ژنو مصوب ۱۹۴۹ و پروتکل‌های الحاقی به آن‌ها مصوب ۱۹۷۷، غیرنظامیان و تمامی کسانی که در نبرد مشارکت ندارند نباید تحت هیچ شرایطی هدف حمله قرار گرفته و باید مصون و مورد حمایت باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها