بیمارستان امام رضا (ع) به نخستین دستگاه ام.آر.آی پیشرفته جهان مجهز شد

استان خراسان رضوی به نخستین دستگاه ام.آر.آی پیشرفته «هلیوم لِس» جهان با کیفیت تصویر بالا مجهز شد، این دستگاه برای نصب اکنون تحویل بیمارستان امام رضا (ع) مشهد شده است.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ - 16October 2023

بیمارستان امام رضا (ع) به نخستین دستگاه ام.آر.آی پیشرفته جهان مجهز شدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمد دهقانی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این دستگاه ام.آر.آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های این دانشگاه از طریق پروژه وام بانک جهانی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ فنی این دستگاه جزو دستگاه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: ام.آر.آی «سوپرکانداکتیو» بدون هلیوم با ارزش تقریبی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال و به‌عنوان اولین دستگاه در استان خراسان رضوی شناخته می‌شود که با فناوری جدید و کیفیت تصویر بالا وارد استان شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید هلیوم، کاهش یافته است و همچنین کیفیت تصاویر این دستگاه با توجه به پیشرفته بودن آن بسیار بالاست که شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیک به بیماران در مشهد خواهیم بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: از مدت‌ها قبل آماده‌سازی فضای فیزیکی نصب دستگاه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته بود و در روزهای اخیر این دستگاه وارد بیمارستان امام رضا(ع) شد.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری کارشناسان و تمامی دست اندرکاران تا یک ماه دیگر این دستگاه آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) خواهد بود.

بیمارستان امام رضا علیه‌السلام که از موقوفات آستان قدس رضوی است، به صورت قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله در اجاره وزارت بهداشت است. این بیمارستان به‌عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای یک هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است و ۳۰۰ استاد دانشگاه و روزانه هزار دانشجوی بالینی در مجتمع آموزشی امام رضا (ع) مشهد مشغول خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها