حضور حداکثری،اقتدار ملی/ وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

مولفه‌های چهارگانه انتخابات در دستور کار قرار دارد

وحیدی گفت: انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین واقعه سال جاری خواهد بود به همین جهت انجام مسئولیت‌های گوناگون در رابطه با مولفه‌های چهارگانه امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 16October 2023

مولفه‌های چهارگانه انتخابات در دستور کار قرار داردبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نشست استانداران که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین واقعه سال جاری خواهد بود به همین جهت انجام مسئولیت‌های گوناگون در رابطه با مولفه‌های چهارگانه امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: روند انتخابات طبق موارد قانونی تاکنون جلو رفته و در این رابطه هیات‌ها و ستاد‌های انتخاباتی، پیش‌ثبت نام‌ها و دریافت نظرات مراجع شش‌گانه انجام و به اعتراضات نیز رسیدگی شده لذا اکنون در حال نهایی شدن مرحله ثبت نام‌ها هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: وزارت کشور انتخابات را به عنوان موضوعی جدی و در واقع مهم ترین موضوع خود در دستور کار دارد؛ تمام فعالیت ها در راستای افزایش مشارکت و زمینه سازی برای مشارکت بیشتر صورت ‌می‌گیرد و این برای نظام‌ افتخاری است‌ که افزایش میزان ‌مشارکت در کنار سلامت، امنیت و رفاقت صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امنیت و سلامت انتخابات باید به افرایش مولفه های مشارکت تبدیل شود و این هم ‌مسئولیتی ‌همگانی‌ است؛ ما هم ‌به لحاظ دستگاه اجرایی باید این ‌مسئولیت خود را انجام دهیم.

وحیدی تصریح کرد: ثبت ‌نام ها در این مرحله نیز ‌غیر حضوری خواهد بود چراکه سامانه‌های پیش‌بینی شده برای این موضوع در مرحله پیش ثبت‌نامها به خوبی عمل کرد؛ در همین راستا ۲۷ مهر ثبت نام نهایی شروع می شود و تا سوم ‌آبان ثبت ادامه خواهد داشت و امیدواریم همه کسانی که تایید شدند حضور یابند.

وی گفت: در مرحله اول با شش دستگاه مکاتبه و نظرات آنها را دریافت کردیم و در ادامه ‌به اعتراضات و شکایات نیز رسیدگی شد.

وزیر کشور همچنین درباره قتل داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینما هم ‌عنوان ‌کرد: این واقعه تلخی بود که اتفاق افتاد لذا فراجا با جدیت همه تلاش های خود را بکار گرفته تا قاتل یا قاتلین را دستگیر کند و امیدواریم قاتل یا قاتلین را پیدا کنند و قوه قضائیه هم به آن رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: هر جریانی که ناامنی ایجاد کند محکوم‌ است و‌ با قدرت با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار