در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: عملیات «طوفان‌الاقصی» رژیم صهیونیستی را در بن‌بست تاریخی قرار داده است

شکیبایی گفت: انجام موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان الاقصی» دست رژیم صهیونیستی را در بسیاری از مسائل رو کرد و این رژیم را در یک بن‌بست تاریخی قرار داده است.
کد خبر: ۶۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۲ - 20October 2023

کارشناس مسائل بین‌الملل: عملیات «طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را در یک بن‌بست تاریخی قرار داده است/ تبلیغات تل‌آویو پیرامون توان امنیتی و اطلاعاتی یک بلوف بوده«مهدی شکیبایی» قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به عملیات «طوفان‌الاقصی» که به‌صورت کاملا ناگهانی، گسترده و بی‌سابقه با اتخاذ تاکتیک‌های جدید از سوی مقاومت فلسطینی به‌خصوص جنبش حماس در «نوار غزه» انجام شد، اظهار داشت: تاریخ مبارزات ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونستی بعد از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل تاریخ مبارزات مبارزان فلسطینی با رژیم صهیونیستی قبل و بعد از این عملیات است.

شکیبایی افزود: در حقیقت می‌توان گفت انجام موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» دست رژیم صهیونیستی را در بسیاری از مسائل رو کرد و این رژیم را در یک بن‌بست تاریخی قرار داده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در حوزه داخلی هم یکی از ویژگی‌های که صهیونیست‌ها دائما برروی آن مانور کرده و به آن افتخار می‌کنند مباحثی، چون اشراف اطلاعاتی و جاسوسی است، اما مشاهده کردیم که عملیاتی صورت گرفت و نه‌تنها سیستم‌های امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی، بلکه همپیمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان غربی آن هم این موضوع را متوجه نشدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات «طوفان الاقصی» آنقدر تمیز، بدون سر و صدا و در محرمانگی کامل انجام شد که رژیمی که همواره مدعی است تا کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌های فلسطین را تحت اشراف اطلاعاتی دارد هم متوجه این عملیات نشد.

شکیبایی اضافه کرد: غافلگیر شدن رژیم صهیونیستی در عملیات «طوفان‌الاقصی» به نظر من بزرگ‌ترین شکست برای این رژیم بود. زیرا اشراف امنیتی و اطلاعاتی تنها شاخه این رژیم بود، چون سایر شاخصه‌های خود را در جنگ‌های قبلی از دست داده بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در حقیقت سایر شاخصه‌های خود ازجمله توانایی‌های تکنولوژیی که در حوزه جنگ افزار شامل پهپاد، موشک و سیستم‌های هشدار سریع و ریزپرنده‌ها را در جنگ‌های قبلی همچون جنگ ۳۳ روزه با لبنان، جنگ ۲۲ روزه با فلسطین، جنگ ۱۲ روزه و جنگ ۵۱ روزه و جنگ سیف‌القدس از دست داده بود.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت توان امنیتی و اطلاعاتی تنها شاخصه‌ای بود که رژیم صهیونیستی به آن افتخار می‌کرد و برای آن هم مصداق‌های فراوانی البته به‌صورت غیر رسمی همچون انجام عملیات‌های خرابکارانه در ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای می‌آوردند. اما عملیات «طوفان الاقصی» این شاخصه رژیم صهیونیست را هم کاملا زیر سوال برد.

شکیبایی افزود: از طرف دیگر انجام موفقیت‌آمیز عملیات «طوفان‌الاقصی» ضمن اینکه اشراف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به‌صورت کامل زیر سوال برده است، به خوبی نشان داده که تمام تبلیغات این رژیم در این حوزه فقط یک بلوف بوده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از اینکه شاخصه امنیتی و اطلاعاتی خود را در جریان انجام موفق «طوفان‌الاقصی» از دست داد عملا در یک خلاء قرار گرفته و دیگر چیزی را برای عرضه کردن ندارد و می‌توان گفت این بزرگترین ضربه‌ای بود که این رژیم از عملیات «طوفان‌الاقصی» دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه، آن تصاویری که فرار سیل جمعیت صهیونیست‌ها را نشان می‌داد برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت و سنگین بود. زیرا اگر این تصاویر زبان داشتند حتما می‌گفتند که ارتش و سیستم‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی الان کجا هستید؟ و در واقع می‌توان گفت این تصاویر بر روی اذهان مردم کشور‌های عربی و اسلامی و حتی آن‌هایی که از بیرون این رژیم را به عنوان یک قدرت می‌دیدند، تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

شکیبایی اضافه کرد: تصاویری را که از فرار صهیونیست‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است تا مدت‌ها در اذهان مردم منطقه و جهان باقی خواهد ماند که ارتشی که مدعی این است که چهارمین و یا پنجمین ارتش قدرتمند دنیا است بسیاری از شهروندان خود را اسیر گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌بیند.

کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: در حال حاضر لیست گمشدگان مردم ساکن سرزمین‌های اشغالی نزدیک به ۷۵۰ نفر است و اگر این اتافاق روی داده باشد شاهد رخ دادن رسوایی به مراتب بزرگ‌تری برای رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و جهان خواهیم بود. ضمن اینکه گروه‌های فلسطینی هم از این امر می‌توانند به عنوان یک ابزار و اهرم در رسواسازی رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: پیام بعدی این عملیات به سازشکاران است. در حقیق ملت فلسطین و مبارزان فلسطینی رسما اعلام کردند که اجازه عادی‌سازی روابط بدون حضور آن‌ها داده نمی‌شود؛ زیرا در حالی که فلسطینیان در موقعیت برتر قرار دارند برخی از کشور‌های عربی به دنبال سازش بودند تا مردم فلسطین را در برابر عمل انجام شده قرار بدهند. البته می‌توان گفت که این سازش از سر اجبار بوده است.

شکیبایی در پایان گفت: مردم فلسطین با ترتیب دادن عملیات «طوفان‌الاقصی» این پیام را به کشور‌های عربی و اسلامی دادند که اجازه نخواهند داد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان لکه ننگی در تاریخ مبارزات آن‌ها ثبت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها