وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عملیات «طوفان الاقصی» حماسه‌ای تکرارناپذیر برای جهان اسلام رقم زد

«اسماعیلی» گفت: در روزهای اخیر رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی فلسطین حماسه‌های بزرگی آفریدند و روزهای گذشته، روزهای تاریخی و تکرار نشدنی برای جهان اسلام است.
کد خبر: ۶۲۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ - 17October 2023

عملیات «طوفان الاقصی» حماسه‌ای تکرارناپذیر برای جهان اسلام رقم زدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» که امروز در مشهد برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر فلسطین، اظهار داشت: فهرست بلند و سیاهی از کارنامه جنایات صهیونیسم بر علیه مردم مظلوم فلسطین برای همیشه در حافظه تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با مذبوح‌ترین اقدامات از جمله قطع آب و برق، ممانعت از ارسال محموله‌های غذایی، بمباران بیمارستان‌ها، کشتن زنان و کودکان و کشتن خبرنگاران بار دیگر چهره خود را نمایان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از اولین روزی که پا به عرصه حیات گذاشت، قساوت و سنگدلی علیه فلسطینی‌ها داشت.

اسماعیلی گفت: در روزهای اخیر رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی فلسطین حماسه‌های بزرگی آفریدند و روزهای گذشته، روزهای تاریخی و تکرار نشدنی برای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه آنچه برای جهانیان تازگی دارد، جریان مقاومت است، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت در یک روز بیش از هزار صهیونیست را از بین بردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ظلم و تجاوز روا داشته شده به فلسطین جز با نظام عادلانه مبتنی با آرای مردمی اصلاح نمی‌شود و امیدواریم به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: مردم اصیل فلسطین شامل یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در همه پرسی باید نوع حکومت خود را انتخاب کنند، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی روش مذبوحی است.

حل و فصل مشکلات حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور طی ٢ سال اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند و شاهد بالاترین بهره‌وری در این کتابخانه‌ها هستیم و مشکلات حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل و فصل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ورود کتابخانه‌ها به حوزه کسب و کارهای کوچک حرکتی نو در حوزه اقتصاد فرهنگی است.

اسماعیلی ابراز داشت: خروجی این همایش باید ارائه راهکارهای جدید در حوزه اقتصاد فرهنگ به نهاد کتابخانه‌های عمومی برای سیاستگذاری‌های جدید باشد.

وی تصریح کرد: امروز در کتابخانه‌های عمومی بیش از ده‌ها خدمت ارائه می‌شود و این نهادها تبدیل به مکان‌هایی برای رشد حوزه دانش و پژوهش در کشور شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور نیز پشتیبانی‌های خوبی از حوزه فرهنگ، ادب و رسانه دارند که قابل تقدیر است.

اسماعیلی بیان داشت: وجود مهمانان خارجی در این همایش و مدیران گروه‌های علمی دانشگاهی در حوزه کتاب و کتابداری بیانگر تاکید بر همکاری‌های گسترده در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار