با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین؛

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم تشییع و تدفین ۸ تن از شهدای گمنام در استان قزوین برگزار شد

سرهنگ امیری مقدم گفت: امسال استان قزوین میزبان ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ - 18October 2023

 جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم تشییع و تدفین ۸ تن از شهدای گمنام در استان برگزار شد

 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» در نشست تخصصی مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین برگزار شد، با یاد و خاطر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: یاد و نام شهیدان مایه‌ی سربلندی ملت و نشانه‌ی راه به سوی پیروزی است و همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یاد‌ها ماندگار سازیم.

وی افزود: امسال استان قزوین میزبان ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود و طبق برنامه ریزی‌هایی که در کمیته تخصصی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان صورت گرفت هم اکنون هشت نقطه در استان پذیرای این شهدا خواهند بود. وی با تاکید بر تسریع در روند ساخت یادمان شهدای گمنام در این نقاط بیان کرد: از شهرداران و دهیاران این مراکز که میزبان شهدای گمنام هستند می‌خواهیم کار ساخت یادمان‌ها را قبل از مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در جهت بهره برداری مردم به اتمام برسانند.

سرهنگ امیری مقدم با اشاره به اینکه پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) وارد استان می‌شوند، اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر این شهدا پس از استقبال توسط مردم شهید پرور استان قزوین جهت خاکسپاری به مناطق مورد نظر انتقال داده می‌شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: امروز تکلیف و مسئولیت خطیری بر عهده استان است که به نحو شایسته‌ای میزبانی کنیم.

این مسئول تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور را به عنوان یک حرکت نوین و پرنشاط عنوان کردند که باعث ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج معارف معنوی دفاع مقدس و ارزش‌های اسلام و پراکنده شدن عطر و شمیم خوش شهادت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار