کتاب رمان «گم‌شهر» منتشر شد

تاب رمان «گم‌شهر» نوشته حسین پورستار توسط انتشارات تندیس منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ - 19October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب رمان «گم‌شهر» نوشته حسین پورستار توسط انتشارات تندیس منتشر شد.

مضمون این کتاب که حافظه تاریخی و هویت فردی و جمعی انسان است تاریخ را از منظر معناباختگی به چالش می‌کشد. رمان شرح وضعیت مردی است که ناگهان در یک پارک احساس می‌کند گم شده است و زمانی که از دیگران وضعیت خود را جویا می‌شود متوجه می‌گردد که همه آن‌هایی که در پارک هستند گم شده‌اند و این‌جا مکانی به نام «گم‌شهر» است!

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«به نظر من آدما سه دسته‌ان. آدمایی که تلاش می‌کنن از زندان فرار کنن، آدمایی که تلاش نمی‌کنن فرار کنن. تو از اون دسته اولی!»
«پس دسته سوم چی؟»
«اونا اصلاً آدم به حساب نمی‌آن!»
«چرا؟»
«چون هنوز نمی‌دونن زندونی هستن!»

پورستار که خود فیلمساز است و کارگردانی فیلم‌های داستانی و مستند متعددی را در کارنامه دارد، پیش از این داستان‌های کوتاهی را در نشریات مختلف به چاپ رسانده که برخی از آن‌ها هم در مسابقات داستان‌نویسی برنده جایزه شده‌اند و «گم‌شهر» اولین کتاب او در حوزه‌ی ادبیات داستانی است. به اعتقاد منتقدان و خوانندگان، به دلیل سابقه فیلمسازی نویسنده، رمان «گم‌شهر» قابلیت اقتباس سینمایی زیادی نیز دارد.

حسین پورستار فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و پیش از این چند تله فیلم مانند: «به رنگ برف»، «مه لقا»، و «سایه‌های سرد» و همچنین سریال‌های تلویزیونی از جمله «بچه‌های کوچه همت» و «سحرخیزان کوچک» را برای شبکه‌های یک و دو سیما ساخته است.

لازم به ذکر است رمان «گم‌شهر» با مضمون حافظه تاریخی و هویت فردی، در انتشارات تندیس در قطع رقعی و ۳۵۲ صفحه در تابستان ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها