ما متحدیم/ استاندار خراسان جنوبی:

«راهیان‌نور» قشر جوان را واکسینه می‌کند

«قناعت» با تأکید بر اینکه اردوهای راهیان‌نور، کشور و قشر جوان را واکسینه و قشر جوان را با تفکر دفاع مقدس آشنا می‌کند، گفت: دفاع مقدس فقط مربوط به زمان و مکان خاص نیست بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «مجموعه عظیمی است که برای مدت طولانی می‌توان از این گنجینه استفاده کرد».
کد خبر: ۶۲۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ - 22October 2023

«راهیان‌نور» بستری برای آشنایی نسل جوان با حماسه‌ و تفکر دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در جلسه قرارگاه استانی راهیان‌نور، اظهار داشت: اردوی راهیان نور از کارهای بسیار ارزشمندی است که بعد از دفاع مقدس رقم خورده است و هر کسی توفیق داشت بیشتر توانست در این زمینه کار انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام به راهیان‌نور اهمیت دارد و باید برای مردم به شکلی نهادینه شود که همچون دیگر سفرها مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: توجه به موضوع اعزام راهیان‌نور نباید با نگاه صرف اداری باشد بلکه باید نگاه انقلابی و بسیجی بر این حرکت فرهنگی حاکم باشد.

استاندار خراسان جنوبی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص اعزام به راهیان‌نور خواست همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و تبیین کرد: مسئله اعزام از خراسان جنوبی به راهیان‌نور نیز حائز اهمیت است که باید طبق سهمیه‌های تخصیص یافته، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا زمینه اعزام همه اقشار فراهم باشد.

قناعت تأکید کرد: دفاع مقدس به عنوان یک نعمت توانست توانمندی‌های کشور را نمایان کند به طوری که آن زمان حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و اکنون این اعتماد به نفس در بین جوانان نیز دیده می‌شود و شاهد پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف بدون کمک بیگانگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس فقط مربوط به زمان و مکان خاص نیست بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب «مجموعه عظیمی است که برای مدت طولانی می‌توان از این گنجینه استفاده کرد»، افزود: در حوزه جنگ نرم، دفاع مقدس می‌تواند نقش خوبی ایفا کند تا قشر جوان و نوجوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اردوگاه راهیان‌نور از محل اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و تبیین کرد: اردوگاه خراسان جنوبی در خوزستان نیاز به بازسازی و تکمیل زیرساخت‌هایی همچون آب، فاضلاب، برق و گاز دارد که باید کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در بازدیدهای میدانی برآوردهای لازم را انجام دهند.

قناعت اضافه کرد: طی دو تا سه ماه آینده جلسه قرارگاه راهیان‌نور خراسان جنوبی در محل اردوگاه برگزار خواهد شد تا از نزدیک گزارش روند کار برای مدیران ارائه شود لذا انتظار است یکی از برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بسیج اقشار در طول سال بحث اعزام‌ها به اردوی راهیان‌نور باشد.

وی با تأکید بر اینکه اردوهای راهیان‌نور، کشور و قشر جوان را واکسینه و قشر جوان را با تفکر دفاع مقدس آشنا می‌کند، بیان داشت: همچنین حضور راوی مسلط در تغییر نگاه قشر جوان حایز اهمیت است و باید به این مسئله توجه کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه نسبت به موضوعات راهیان‌نور باید عمیق باشد، گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از محل اعتبارات وزارتخانه به دنبال سهم استان در اعزام به راهیان‌نور باشند تا مبلغ مورد نیاز به خوبی جذب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار