در نشست خبری نظریه نظام انقلابی؛

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی: جمهوری اسلامی همواره در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کرده است

حجت‌الاسلام «ذوعلم» با بیان اینکه جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی برای تحقق آرمان‌های خود مانند دفاع از مظلومان و مستضعفان داشته است، گفت: بر خلاف تصور عده‌ای که انقلاب را پایان یافته می‌دانند، انقلاب اسلامی استمرار دارد و جمهوری اسلامی مهم‌ترین ابزار آن برای تحقق آرمان‌هایش است.
کد خبر: ۶۲۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 23October 2023

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم» رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نشست خبری با عنوان «نظریه نظام انقلابی» اظهار داشت: امروز مردم مظلوم غزه در یک نبرد نابرابر قرار دارند. آرزوی پیروزی جبهه حق بر باطل را داریم و امیدواریم هر چه زودتر جنایت علیه مردم غزه پایان یابد.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: معتقدم کار‌های زیادی درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داریم که هنوز اقدام عملی در دستگاه‌های کشور صورت نگرفته است، همه کسانی که برای رشد و تعالی ایران اسلامی تلاش دارند باید در مقام عمل نتایجی حاصل کنند. به نظر می‌رسد که نسبت به ظرفیت بیانیه گام دوم در موضوع انسجام و وحدت کشور و توسعه بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: ما نباید از گنجینه ارزشمند فکری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی غافل شویم. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک خوانش و یک خط فکری را برای جوانان ترسیم می‌کند. یکی از موضوعات مهم بیانیه، نظریه نظام انقلابی است، سوال این است که نظریه نظام انقلابی چیست؟ و چرا باید از این نظریه دفاع کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تصریح کرد: تبیین نظریه نظام انقلاب که از پشتوانه عقلانی و فکری برخوردار است باید تبیین شود که خوشبختانه آثار خوبی هم در این زمینه تالیف شده و موضوع تحقیق بسیاری از افراد قرار گرفته است، اما نیاز به کار بیشتری دارد.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: بر همین اساس مقرر شده است که همایشی برگزار کنیم تا اندیشمندان آثار خود را در این زمینه ارسال کنند، امیدواریم رسانه‌های کشور هم در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه از سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی همواره توانسته است ثبات خود را حفظ کند و پایه‌های نظری انقلابی خود را تحکیم بخشد. جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی برای تحقق آرمان‌های خود مانند دفاع از مظلومان و مستضعفان داشته است و بر خلاف تصور عده‌ای که انقلاب را پایان یافته می‌دانند، انقلاب اسلامی استمرار دارد و جمهوری اسلامی مهم‌ترین ابزار آن برای تحقق آرمان‌هایش است.

حجت‌الاسلام ذوعلم خاطرنشان کرد: همه آرمان‌های اسلامی با ذات و فطرت انسانی همسویی دارد و هر انسان آزاده‌ای تحقق این آرمان‌ها را یک ارزش و هدف بزرگ می‌داند.

وی افزود: پایبند بودن نظام بروکراسی کشور و در مسیر قرار گرفتن جوانان کشور در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از مهم‌ترین واجبات کشور است که یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش این است که چگونگی تحقق بهتر آرمان‌های انقلاب و نظام انقلابی روشن شود.

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری همایش گام دوم انقلاب ادامه داد: زمان برگزاری این همایش ۲۳ بهمن و در زمان سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است. همچنین آخر آبان، آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله‌ها و ۳۰ آذر، آخرین فرصت ارسال اصل مقالات است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار