واکنش پنتاگون به حملات مقاومت عراق به ۳ پایگاه آمریکا در سوریه

در پی افزایش حملات بر نیرو‌های امریکایی در عراق و سوریه، وزارت دفاع این کشور به گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن مستقیم ایران در این حملات پاسخ داده است.
کد خبر: ۶۲۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ - 24October 2023

واکنش پنتاگون به حملات مقاومت عراق به ۳ پایگاه آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه، ۲۳ اکتبر، گزارش داده که هیچ دستور مستقیم از سوی ایران مشاهده نشده که حاوی پیام حمله بر نیرو‌های امریکایی باشد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون گفته است: «ما دستور مستقیمی ندیده‌ایم که مثلاً مقام رهبری ایران بگوید که بیرون بروید و این کار را بکنید.»

با این حال، وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان می‌کند که در نهایت ایران را مسؤول این حملات می‌داند، زیرا حمله از سوی گروه‌های تحت حمایت این کشور صورت گرفته است.

در همین حال، مقام‌های امنیتی ایران به رویترز گفته‌اند که استراتژی‌شان این است که نیرو‌های نیابتی خاورمیانه مانند حزب الله حملات محدودی را به اهداف اسرائیل و آمریکا دنبال کنند، اما از تشدید تنش بزرگ که پای تهران را به معرکه بکشاند اجتناب کنند.

در همین راستا، در پی حملات دوباره راکتی و پهپادی مقاومت عراق دیروز دوشنبه، این بار به پایگاه‌های ارتش اشغالگر آمریکا واقع در سوریه، سه پایگاه آمریکایی «الشدادی» و «التنف» و پایگاه ارتش اشغالگر در میدان نفتی «العمر» سوریه هدف حملات قرار گرفتند.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز با تأیید کرد که نیرو‌های آمریکایی در میدان العمر در حومه دیرالزور (شرق سوریه) و پایگاه‌های التنف و الشدادی (شمال شرق سوریه) با بمباران‌های متعدد هدف قرار گرفتند.

در خبری مرتبط، همزمان با شدت یافتن حملات نیرو‌های مقاومت در منطقه ضد مواضع ارتش تروریست آمریکا در منطقه، حزب الله در پیامی معنادار به آمریکایی‌ها در حساب اینترنتی خود در شبکه اکس نوشت: ما اینگونه مجرمین را مجازات می‌کنیم.

حساب توییتری مقاومت اسلامی حزب الله همزمان با حملات موشکی و پهپادی به مقر تروریست‌های آمریکایی با انتشار توییتی معنادار نوشت: «کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْقَوْمَ الْمُجْرِمِینَ…»، ما این گونه قوم مجرمان را به کیفر می‌رسانیم.

حساب توییتری حزب‌الله در پایان از هشتگ جبهه واحد استفاده کرد.

نیرو‌های آمریکایی از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، بار‌ها مورد هدف موشک‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین قرار گرفته‌اند.

در آخرین رویداد، نیرو‌های آمریکایی روز دوشنبه در سوریه هدف دو حمله پهپادی قرار گرفتند که توسط پدافند هوایی خنثی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها