فرماندار اردبیل:

نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس بی‌بدیل است

«اعتماد اعجازی»گفت :نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس بی‌بدیل است و فعالیت‌های هنری امروز اثرگذارتر از سخنرانی‌ها است.
کد خبر: ۶۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ - 24October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «سید محمد اعتماد اعجازی» فرماندار اردبیل  امروز (سه شنبه) در همایش اختتامیه جشنواره ادبی یوسف  که به مبزبانی اداره کل حفظ آثار اردبیل برگرار شد اظهار داشت: زبان هنر فراتر از سخنرانی توانایی انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به مخاطبان به ویژه نسل جوان را دارد.

وی به ترفند دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: امروز هرکس بتواند با استفاده از هنر تفکر خود را در جوامع پیاده کند موفق‌تر خواهد بود، چراکه هنر از قابلیت‌های فراوانی برای انتقال مفاهیم به همه افراد با همه سلایق دارد و هنر تنها زبانی است که به مترجم نیاز ندارد.

فرماندار اردبیل از داستان نویسی به‌عنوان یکی از اقسام هنر نام برد و گفت: داستان و رمان امروز از ظرفیت‌های بالایی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار است.

اعتماد اعجاری افزود: امروز نویسندگان فعال در حوزه دفاع مقدس باید به سمت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت بروند تا با ثبت و ضبط خاطرات و روایت‌های حماسه‌سازان دوران ماندگار دفاع مقدس راه را برای درخشش نسل جوان و گام دوم انقلاب اسلامی هموارتر کنند چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنج است و ما باید با استخراج گنجینه‌های نهفته در دل رزمندگان نقشه راه کارساز و گره‌گشا برای نبرد جوانان در گام دوم انقلاب و فتح خرمشهرهای پیش رو آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی و مدیران سطوح مختلف از جزئیات مسئله فلسطین بی‌خبر هستند و این یک چالش اساسی است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه مسئله فلسطین تنها مسئله خاک نیست گفت: امروز مردم ما باید بر مسئله فلسطین اشرافیت کامل داشته باشند چراکه دفاع از ملت مظلوم فلسطین از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

وی خواستار تبیین مسئله فلسطین به زبان هنر در جامعه شد و گفت: کودکان ما امروز باید با جنایات 50 ساله رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آشنا شوند تا بتوانند از حق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.

وی همچنین افزود: کشتار فلسطینیان در دیر یاسین و انهدام مدرسه الخلیل و جنایات بی‌شمار دیگر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اسلامی  تنها در سایه غفلت کشورهای اسلامی از مسئله اصلی فلسطین رخ داد.

اعتماد اعجازی به بیداری ملت‌های آزادی خواه جهان در خصوص فلسطین اشاره کرد و گفت: تجمعات و اعتراضات در کشورهای مختلف بعد از بمباران غزه نشان داد که امروز ملت‌ها از خواب غفلت بیدار شده‌اند و ارزش‌های انسانی دوباره در حال احیا شدن است.

فرماندار اردبیل  از نویسندگان حوزه دفاع مقدس خواست با فعالیت در این زمینه در افزایش بینش و بصیرت نسل جوان نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها