پارلمان لیبی خواستار تحریم نفتی کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی شد

پارلمان لیبی امروز در بیانیه‌ای خواستار تحریم فروش نفت و گاز به کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی و اخراج سفرای این کشور‌ها شد.
کد خبر: ۶۲۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ - 25October 2023

پارلمان لیبی خواستار تحریم نفتی کشور‌های حامی «اسرائیل» شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان لیبی امروز در بیانیه‌ای از کشور‌های عربی خواست تا موضع محکمی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بگیرند.

به نوشته وبگاه بوابة الاوسط، در این بیانیه آمده است که سفرای کشور‌های حامی رژیم اسرائیل باید به شکل فوری کشور‌های عربی را ترک کنند و در صورت ادامه یافتن جنایات در غزه، صادرات نفت و گاز به آن‌ها متوقف شود.

پارلمان لیبی حملات صهیونیست‌ها به غزه را «نسل‌کشی دسته‌جمعی به دست عناصر صهیونیست» توصیف و تأکید کرد که با هرگونه کوچاندن اهالی غزه مخالف است.

نمایندگان لیبی در ادامه خواستار تشکیل جلسه فوری و اضطراری در سطح سران اتحادیه عرب و سازمان‌های اسلامی شدند و از مجمع عمومی سازمان ملل نیز خواستند تا نشست اضطراری در خصوص غزه برپا کند.

تجاوز همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به غزه در نوزدهمین روز خود به سر می‌برد و تاکنون شش هزار و ۵۴۶ نفر به شهادت رسیده‌اند که بیش از دو هزار و ۷۰۰ تن از آن‌ها کودک هستند.

حملاتی که در پی عملیات بی‌نظیر طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی آغاز شد و رزمندگان عزالدین القسام توانستند وارد حداقل ۱۰ شهرک صهیونیست‌نشین در اطراف غزه شوند که این عملیات به اذعان رژیم اسرائیل تاکنون هزار و ۵۰۰ کشته در پی داشته است. حداقل ۲۰۰ نفر نیز به اسارت حماس درآمده‌اند.

در این میان، پارلمان لیبی با انتقاد از کشور‌های عربی، خواستار تحرک بیشتر آن‌ها شد؛ در این بیانیه به‌ویژه کشور‌هایی که تاکنون با رژیم صهیونیستی سازش کرده‌اند، مورد خطاب قرار گرفته و از آن‌ها خوسته شده تا موضع همراستا با مردم خود در قبال فلسطین اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار