استاندار مازندران خبر داد؛

اجرای طرح فیبر نوری به طول حدود ۴۰ کیلومتر در کلاردشت

«حسینی پور» از اجرای طرح فیبر نوری به طول حدود ۴۰ کیلومتر در کلاردشت خبر داد و گفت: وقتی که گردشگر خارجی در این منطقه حضور می‌یابد باید اینترنت آن‌ها مهیا شود.
کد خبر: ۶۲۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ - 29October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در هفدمین سفر شهرستانی در جمع روستاییان در مسجد روستای شکرکوه کلاردشت، اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای تبدیل این شهرستان به هاب گردشگری انجام گیرد.

وی اظهارامیدواری کرد: با فراهم سازی زیرساخت‌های کلاردشت و تقویت امکانات و تجهیزات آن در آینده شاهد حضور میلیون‌ها گردشکر داخلی و خارجی در این شهرستان باشیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید موزه مردم شناسی گردشگری در شهرستان کلاردشت ایجاد شود تا تمام گردشگران بتوانند در این منطقه خوش آب و هوا حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح بوم گردی در این شهرستان می‌تواند زمینه ساز تحولات بزرگی در صنعت گردشگری باشد و سوق دادن مردم بومی به این سمت و سو سبب توانمند سازی و ارتقای معیشت روستاییان می‌شود.

حسینی پور، بیان داشت: جمهوری اسلامی این افتخار دارد بعد از انقلاب خدماتی به روستا‌ها داده که در هیچ جای دنیا رخ نداده است.

استاندار مازندران، گفت: امروز نیاز ما برای رونق اقتصادی، همگرایی و هم افزایی میان مسئولان از دهیاران و شورا‌ها گرفته تا مسئولان سطوح بالاست و نگاه دولت هم توجه به رفع مشکلات محرومان بوده و همانطوری که رئیس جمهور با مسئولان نشست می‌گذارد در استان هم باید چنین رویه‌ای حاکم باشد.

این مسئول با بیان این که مسئول پشت میزنشین نداریم و هر جا مسئولان میدانی در میان مردم رفتند مشکل حل شد، افزود: اکنون در کلاردشت با بحران کمبود جمعیت مواجه ایم چه باید کرد تا تمدن منطقه تغییر نکند و شغل پایدار در آن ایجاد شود.

حسینی پور، تصریح کرد: دهیاران در تحقق توانمندسازی روستا‌ها مسوولیت دارند تا یک نهضت آبادانی در کلاردشت ایجاد شود و افزون بر رونق کشاورزی در قالب دهکده کشاورزی بلکه در صنعت گردشگری هم برنامه ریزی انجام گیرد.

وی از کلنگ زنی طرح دهکده بوم گردی در روستای شکرکوه خبر داد و افزود: این طرح از همین امروز اجرایی خواهد شد و همه باید پای کار بیایند.

استاندار مازندران، عنوان کرد: آمادگی داریم برای ۲۱ روستای کلاردشت اداره کل روستایی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال به هر روستا بدون ضامن و چک دهیاری تسهیلات دهد، این یک فرصتی است که باید بومیان نهایت بهره را از آن ببرند.

وی اضافه کرد: امروز در روستا‌ها به دنبال صنایع گردشکری، کشاورزی و صنعتی هستیم، همه صنایع را آوردیم، اما شغل پایدار را به روستا‌ها نیاوردیم.

این مسئول بر لزوم فعال کردن اقتصاد، فرهنک و حوزه‌های اجتماعی روستا‌ها تاکید کرد و یادآور شد: در سه هزار و ۶۰۰ روستای استان مازندران باید الگو سازی شود و سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت مهم در این بخش دارد.

حسینی پور افزود: برنامه ریزی شده در هر یک از روستا‌ها دهکده‌های کشاورزی ایجاد و انواع محصولات تولید و صادر شود.

وی گفت: هرچه اقامتگاه بوم گردی ایجاد شود باز هم کم است چرا که امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و تمایل دارند در کنار مزارع گشت و گذار داشته باشند و از این اقامتگاه بوم گردی استفاده کنند.

وی از اجرای طرح فیبر نوری به طول حدود ۴۰ کیلومتر در کلاردشت خبر داد و گفت: وقتی که گردشگر خارجی در این منطقه حضور می‌یابد باید اینترنت آن‌ها مهیا شود.

استاندار مازندران ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری، ساماندهی رودخانه سردآبرود، افتتاح گام دوم تصفیه خانه آب کلاردشت، اختصاص حدود ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ساخت مسکن، افزایش تسهیلات به مسکن محرومان و معلولان، توسعه ۲۰ واحد گلخانه مقیاس کوچک، استقرار واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی گیاهان دارویی، بازآفرینی صنعت دامپروری، توسعه مشاغل خانگی و دانش بنیان روستایی، آماده سازی زمین روستای کلمه برای جوانان این روستا، پارک برای روستاییان پیشمبور، مجتمع اقامتی و پذیرایی جاده عباس آباد و کلاردشت، اجرای طرح آبخیزداری ونداربن، تولید حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ نهال را از جمله مصوبه‌ها و طرح‌های مورد اجرا در این شهرستان برشمرد.

«سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، در هفدمین سفر شهرستانی امروز با ۴۰ مدیر استانی به کلاردشت سفر کرد تا علاوه بر بازدید میدانی از طرح‌ها، دیدار چهره به چهره با اقشار مردم و نشست با فعالان اقتصادی، مصوباتی برای حل مشکلات این منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار