یادداشت/ سرهنگ اسدی

«آموزش» و «مشارکت»؛ زیربنای امنیت پایدار

تعالی و استانداردسازی پلیس نیز در سایه توجه به مساله آموزش و جریان‌سازی مشارکت‌های فعال اجتماعی محقق می‌شود تا در سایه همکاری آگاهانه مردم قانون‌مدار و توسعه نظام پیشنهادات، پلیس خدمتگزار بتواند شایسته و بایسته به تکالیف خود عمل کند.
کد خبر: ۶۲۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ - 31October 2023

«آموزش» و «مشارکت»؛ زیربنای امنیت پایدارگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- سرهنگ «مجید اسدی» رئیس اداره آموزش و مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس خراسان رضوی؛ دغدغه تولید، برقراری و پایداری امنیت بزرگترین محور مأموریتی و تکلیف خطیر پلیس خدمتگزار است که ۲ قطب «آموزش» و «مشارکت» در آن نقش زیر بنایی دارد.

در این ارتباط بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان‌افزایی کیفی و کمی سرمایه‌های اجتماعی برای مشارکت فعال و اثربخش زیرساخت مهمی است نیل به هدف را تسریع و تحکیم می‌بخشد.

نقش‌آفرینی شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد و تعامل هدفمند دستگاه‌های مختلف در تولید و برقراری و پایداری امنیت زمانی به بالاترین سطح خود می‌رسد که آموزش‌های اصولی بتواند آگاهی‌بخشی اثربخش را با کاربست شیوه‌های نوین بهرهمندی از روش‌های فن‌آورانه و همچنین استفاده از شبکه‌های ارتباطی و تولیداتی که در بطن محتوایی خود مستند به عملیات اجتماعی است مدیریت و هدایت لازم را انجام دهد.

پلیس در سال‌های اخیر بسترهای زیادی را برای مشارکت فعال مردم در تولید امنیت فرصت‌سازی کرده و نمونه‌های شاخص و بارز آن ایفای نقش خیران امنیت‌ساز، پلیس افتخاری و راه‌اندازی شرکت‌های خدمات حفاظتی مراقبتی است که نمادی از مشارکت هدفمند همگانی در تولید امنیت محسوب می‌شود.

آنچه مسلم است بخش اعظمی از مسئولیت در این عرصه توجه به آموزش برای نهادینه‌سازی مشارکت بوده که مفهوم عینی و عملیاتی جهاد تبیین و روشنگری محسوب می‌شود و با استفاده از فرصت‌های رسانه‌ای تبلور عزم راستین عمومی برای حفظ اقتدار و امنیت است.

بخش گسترده‌ای از تعالی و استانداردسازی پلیس نیز در سایه توجه به مساله آموزش و جریان‌سازی مشارکت‌های فعال اجتماعی محقق می‌شود تا در سایه همکاری آگاهانه مردم قانون‌مدار و توسعه نظام پیشنهادات، پلیس خدمتگزار بتواند شایسته و بایسته به تکالیف خود عمل کند.

در این ارتباط به نظر می‌رسد باز تعریف ایجاد سامانه‌ای در سطوح مختلف برای جامعه که بتواند آموزش‌های مورد نیاز مردم همراه با زمینه‌ها و نوع و شیوه‌های مشارکت همگانی در تولید امنیت را ارائه کند در کنار فرصت‌های فراهم‌سازی شده در بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های موجود و فعال سازمان‌های مختلف مانند شبکه شاد دانش‌آموزان یک ضرورت است که نیاز به بازخوانی فرصت‌ها و بازآفرینی بسترهای فعالیت و عملیات اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار