در پیامی به‌مناسبت روز بسیج دانش‌آموزی؛

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ شهادت است

سردار «تقوی» در پیامی تأکید کرد: روز نوجوان و سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده از مهم‌ترین مناسبت‌ها در تقویم سال محسوب می‌شود و باید از این ایام برای ترویج فرهنگ شهادت در میان دانش‌آموزان که نسل جوان و نوجوان و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، نهایت بهره‌ را ببریم.
کد خبر: ۶۲۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ - 31October 2023

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ شهادت استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی با صدور پیامی فرارسیدن هشتم آبان سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده»، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را به تمامی نوجوانان و دانش‌آموزان ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّ اَحَبَّ الخَلائِقِ إلَی اللَّهِ شابٌّ حَدَثُ السِّنِّ فی صُورَةٍ حَسَنَةٍ جَعَلَ شَبابَهُ و جَمالَهُ لِلّهِ و فِی طاعَتِهِ ذلِکَ الَّذی یُباهِی بهِ الرَّحمنُ مَلائکتَهَ یَقولُ: هذا عَبدِی حَقّاً
محبوب‌ترین خلایق نزد خدا نوجوان خوش‌سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را برای خدا و در راه طاعت او بگذارد. خداوند رحمان به وجود چنین نوجوانی برفرشتگان می‌بالد و می‌فرماید: "این است بنده راستین من!
پیامبر گرامی اسلام (ص) میزان الحکمه، ح ۹۰۹۶

روز نوجوان یادآور رشادت شهید «محمدحسین فهمیده» آن دانش‌آموز قهرمانی است که با گذشتن از خود سرلوحه تمامی نوجوانان کشور گردید و امام راحل نیز در وصف این نوجوان دانش‌آموز فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در این زمینه فرمودند: زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌‌آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‌های دفاع مقدس است. از این‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان «روز نوجوان و جوان و بسیج دانش‌آموزی» نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب برای همسالانش مطرح شده و راهش همچون الگویی ماندگار بر تارک تاریخ پر افتخار ایران بدرخشد.

روز نوجوان و سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده از مهم‌ترین مناسبت‌ها در تقویم سال محسوب می‌شود و باید از این ایام برای ترویج فرهنگ شهادت در میان دانش‌آموزان که نسل جوان و نوجوان و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، نهایت بهره‌ را ببریم.

شهید فهمیده الگویی شایسته و تصویر برجسته‌ای از ایثار و جهاد و شهادت برای دانش‌آموزان بسیجی و نوجوانان و جوانان کشور ماست، چراکه حماسه‌سازی‌های فهمیده و دیگر فهمیده‌های این میهن اسلامی، ارزش‌های والای این نظام را متجلی ساخت و آن را به جهانیان عرضه کرد.

امروز جوانان و نوجوانان ما می‌توانند با الگوگیری از شهید فهمیده در تمام حوزه‌های علمی، فرهنگی و دینی و برای پیشرفت جامعه اسلامی همانند دوران دفاع مقدس تلاش کنند.

اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده»، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، امیدوارم همه نونهالان، نوجوانان و دانش‌آموزان آتیه‌دار این مرز و بوم با تلاش و کوشش دوچندان در راستای تحصیل و تهذیب دانش و آگاهی و اخلاق بتوانند آینده‌ای روشن و بی‌بدیل برای خود ساخته و ضامن عزت روزافزون خاک پاک جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار